به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

مجلس لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم را اصلاح کرد

نمایندگان در جلسه علنی امروز برخی از مواد لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، اعاده شده از سوی شورای نگهبان را اصلاح کردند.

مجلس لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم را اصلاح کرد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز با اصلاح تبصره 2 ماده 1 و ماده 8 لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، اعاده شده از سوی شورای محترم نگهبان موافقت کردند.

براین اساس، تبصره 2 ماده 1 اصلاح شد: در صدر تبصره 2 ماده 1 بعد از عبارت "اعمالی که" کلمه "افراد" اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است، در تبصره 2 ماده 1 تصریح می‌کرد، اعمالی که ملت‌ها یا گروه‌ها یا سازمان‌های آزادی‌بخش برای مقابله با اموری از قبیل سلطه، اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی انجام می‌دهند، از مصادیق اقدامات تروریستی موضوع این قانون نمی‌باشد. تعیین مصادیق گروه‌ها و سازمان‌های مشمول این تبصره برعهده شورای عالی امنیت ملی است.

همچنین در ادامه، نمایندگان با اصلاح ماده 8 لایحه مذکور موافقت کردند.

براین اساس، ماده 8 لایحه مذکور تصریح می‌کند: در ماده 8 عبارت " و ریاست یا مرکزیتی نداشته باشد" حذف می‌شود.

لازم به ذکر است، ماده 8 پیش از این تصریح می‌کرد: هر شخصی که داخل گروه‌های حامی مالی تروریست باشد و ریاست یا مرکزیتی نداشته باشد و قبل از تغییر، همکاری موثر در شناسایی شرکا یا معاونان، تحصیل ادله یا کشف اموال و یا اشیاء حاصله از جرم یا بکار رفته برای ارتکاب آن نماید، از مجازات معاف می‌شود و چنانچه پس از شروع به تعقیب با ماموران دولتی همکاری موثری نماید، از جهات مخففه، محسوس و مطابق مقررات مربوط، مجازات وی تخفیف می‌یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصوبه ، لایحه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار