اپل در سراشیبی سقوط!

سیر نزولی شرکت اپل، سرمایه گذاران این شرکت را دلواپس کرده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آلفابت، شرکت مادر گوگل، ساعاتی پیش پس از سبقت از اپل، با ارزش ترین شرکت جهان محسوب شد.

در آخرین ساعات روز دوشنبه، شاخص سهام شرکت آلفابت با قیمت 570 میلیارد، از شرکت اپل با نرخ سهام 535 میلیارد دلار سبقت گرفت.
آخرین باری که سهام شرکت گوگل از اپل پیشی گرفت، فوریه سال 2010 بود؛ زمانی که هردو شرکت ارزشی کمتر از 200 میلیارد دلار داشتند. در آن زمان که شرکت اپل از اولین آیپد خود رونمایی کرد ، آخرین مدل گوشی آیفون در بازار 3GS محسوب می شد که یک سوم درآمد شرکت اپل را به خود اختصاص می داد.

سیب گاز زده اپل در حال گندیدن!

سهام دو شرکت اپل و گوگل چندین بار بین سال های 2008 تا 2010 دارای نوسانات زیادی بود. در سپتامبر سال 2012 سهام شرکت اپل از 180 میلیارد دلار به بیشتر از 650 میلیارد دلار رسید. در آن زمان درو شرکت اپل و گوگل حدود 400 میلیارد دلار اختلاف داشتند. در سال 2011 نیز، اپل توانست از Exxon پیشی بگیرد و با ارزش ترین شرکت جهان شود.

سیب گاز زده اپل در حال گندیدن!

پس از آغاز رقابت بین دو شرکت گوگل و اپل، در اواخر 2015 سهام گوگل 44 در صد افزایش و سهام اپل 16 در صد کاهش یافت.
بزرگترین مشکل اپل وابستگی بیشترین در آمدش به تولید آیفون است. هم اکنون دو سوم در آمد این شرکت از این طریق تامین می شود. البته بازار انبوه آیفون را نمی توان نادیده گرفت، ولی در سه ماهه اول سال در آمد فروش آیفون یک درصد افزایش داشت، در حالی که بازار مک و آیپد روندی نزولی داشته است.

سرمایه گذاران شرکت اپل بر این باورند که اگر این شرکت روند خود را تغییر ندهد و با تولیدکنندگان گوشی های ارزان تر اندرویدی هم پا نشوند، با جرات می توان گفت آیفون با جایگاه گذشته اش باید خداحافظی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار