اراک؛

آغاز احداث بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در استان مرکزی

عملیات اجرایی بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات در استان مرکزی آغاز شد .

آغاز احداث بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در استان مرکزی

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی محلات در مراسم کلنگ زنی این شهرک که استاندار مرکزی هم حضور داشت گفت : ساخت این شهرک در کنار دهکده گل و گیاه محلات در زمینی به وسعت 13 هکتار با پنج و نیم هکتار فضای کارگاهی و پرورش ماهیان زینتی انجام می شود .

رضایی افزود : ظرفیت اسمی این شهرک سالانه 10 میلیون قطعه است که در 21 واحد پرورشی تولید می شود و با راه اندازی واحدهای پرورشی آن برای بیش از 200 نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم خواهد شد .

او گفت : در کنار این شهرک استخر تفریحی، ساختمان اداری ، آزمایشگاه ، سالن قرنطینه ، باغ پرندگان ، مسجد ، ساختمان آموزش ، آکواریوم عمومی برای ایجاد یک منطقه گردشگری پیش بینی شده است .

وی ادامه داد : برای اجرای پروژه شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات 10 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در مرحله نخست از ماده 180 قانون بودجه ، چهار میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است .

رئیس ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات گفت: با توجه به این که محلات رتبه اول در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد، راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در این شهرستان ضروری است .

وی افزود : صادرات سالانه 700 هزار دلار ماهی زینتی از شهرستان محلات نشان از استعداد این شهرستان در تولید و صادرات غیرنفتی دارد .

شهرستان محلات قطب تولید و صادرات ماهیان زینتی در کشور است .


انتهای پیام/ع

برچسب ها: اراک ، ماهیان ، زینتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.