افزایش آسیب‌پذیری محصولات کشاورزی شهریار با آب شرب

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: آبیاری اراضی کشاورزی این منطقه با آب شرب و فقدان املاح مورد نیاز در این آب‌ها باعث افزایش آسیب‌پذیری محصولات زراعی و کشاورزی شهریار شده است.

بهزاد درخشان عضو شورای اسلامی شهر شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش تأثیرگذار و تعیین‌کننده کشاورزی در خودکفایی منابع غذایی اظهار کرد: یکی از پایه‌های توسعه و شکوفایی بر  کشاورزی و فعالیت زراعی استوار است.

وی افزود: شهر شهریار از این حیث از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برخوردار است که برنامه‌ریزی اصولی و مدون در این حوزه می تواند آبادانی و پیشرفت را در شهر مذکور به نحو فزاینده‌ای تقویت کند.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد: در حال حاضر بحران آبی از جدی‌ترین چالش های حوزه کشاورزی  این منطقه به شمار می‌رود.

درخشان گفت: وضعیت کیفی آب کشاورزی  نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که محصولات و فرآورده‌های زراعی شهریار را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه آبیاری محصولات کشاورزی با آب شرب انجام می‌شود فقدان املاح معدنی مورد نیاز اراضی زراعی در منابع آبی باعث کاهش ضریب مقاومت محصولات این منطقه در مقابل آفات شده است. 

درخشان یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی منطقی و اصولی و هم‌چنین بهره‌گیری کشاورزان از ایده‌های نوین کارشناسی‌شده توان و استعداد زراعی این منطقه با تقویت هرچه بیشتری همراه شود که به طور یقین با تحقق این امر مزایا و ثمرات بسیاری برای شهر و شهروندان حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار