ساری؛

کاهش 33 درصدی بارندگی در دی ماه

بارندگی دی ماه امسال در مازندران 33 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه در دی ماه امسال میزان بارندگی 33 درصد کاهش یافت گفت: در این مدت دمای هوا نیز2.6 درجه‌‏ای در مقایسه با مدت مشابه پارسال گرمتر شد .

نوربخش داداشی افزود: متوسط بارش دی ماه امسال 39 میلی‌متر و متوسط دمای هوا 8.3 درجه سلسیوس بوده است .

وی افزود : بارش چهار ماه نخست سال زراعی 95-94 منتهی به پایان دی ماه، حدود 336 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه دوره بلندمدت یک درصد افزایش ودر مقایسه با سال زراعی 94-93 حدود 9 درصد کاهش داشت.

وی گفت: با توجه به بحران منابع آب‏‌های سطحی و زیر سطحی، رعایت و اجرای برنامه‏‌های کنترل و مصرف بهینه آب و انرژی اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به پیش‌‏بینی فصلی بارش، گفت: براساس نقشه‏‌های پیش‌آگاهی مدل‏‌های اقلیمی و تحلیل شرایط پدیده‌‏های دورپیوندی تهیه شده میزان بارش مازندران در یک ماه آینده (بهمن 94- فوریه 2016) گرایش به کم‌تر از میانگین بلندمدت دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: مجموع بارش استان در دوره سه ماهه بهمن 94 تا فروردین 95 در حد میانگین بلندمدت پیش‏‌بینی می‏‌شود.

داداشی افزود: میانگین دمای هوا استان طی یک ماه آینده (بهمن 94- فوریه 2016) نسبت به میانگین بلندمدت تا یک درجه افزایش را نشان می‌‏دهد و همچنین دمای هوا در دوره سه ماهه بهمن 94 تا فروردین 95، تا یک درجه بیشتر از میانگین بلندمدت پیش‌‏بینی می‌‏شود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کاهش ، بارندگی ، دی ، امسال ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.