روز نخست کاخ جشنواره فیلم فجر؛

تفکیک جنسیتی درب‌های ورودی/ یک تیر و دو نشان خبرنگاران

در این دوره از جشنواره درب های ورودی آقایان و بانوان جداشده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هرساله در ادوار مختلف برگزاری جشنواره فیلم فجر، کاخ جشنواره که محل استقرار گروهی از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌هاست، با تغییرات محسوس و نا محسوس آماده برگزاری دوره جدید این رویداد فرهنگی- هنری می‌شود.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرد و رسما از امروز شروع به کار کرد.

نخستین موضوعی که در بدو ورود به فضای سالن همایش‌ها، توجه اهالی رسانه را جلب کرد اقدامات عوامل این جشنواره برای ایجاد یک محل عبور سر پوشیده در مقابل درب‌های ورودی این ساختمان بود که به شکل یک تونل درست شده بود.
 
امسال با تفکیک جنسیتی ورودی‌های سالن همایش‌های برج میلاد، درب ورود بانوان و آقایان متمایز شده است. البته این موضوع در مورد ورود اهالی رسانه مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما باید دید در زمان ورود عوامل فیلم‌ها و هنرمندان به این سالن، چه تدابیری برای ورود و خروج هنرمندان اتخاذ خواهد شد. شاید این اتفاق سوژه خوبی برای عکاسان شود.

تغییر دیگر کاخ جشنواره تفتیش وسایل شخصی اهالی رسانه و هنرمندان و مهمانان کاخ جشنواره به شکل مکانیکی است. 

رسانه شنیداری رادیو زودتر از همه رسانه‌ها به ساخت و تکمیل محل فعالیت خود پرداخته و در حالی که رسانه‌های دیداری مشغول تجهیز مکان مخصوص خود هستند، اهالی رادیو هر دو استودیوی خود را آماده این رویداد مهم فرهنگی و هنری کرده‌اند.

کاخ جشنواره تغییر دیگری نیز داشته است و آن مربوط به سیستم پذیرایی از اهالی رسانه است. کارت پذیرایی (نهار و شام) و کارت مجوز حضور رسانه‌ها در نشست رسانه‌ای آثار جشنواره امسال ادغام شده و اهالی رسانه با یک تیر دو نشان می‌زنند.

یک تغییر دیگر جشنواره فیلم فجر در بخش کافی‌نت بوده که مخصوص اهالی رسانه است. خوشبختانه امسال از ساعات اولیه روز اول سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، اهالی رسانه مشکل زیادی برای دسترسی به اینترنت و تجهیزات ارسال خبر نداشتند.

در حال حاضر سالن‌ها و راهروهای کاخ جشنواره شاهد حضور عده‌ای از اهالی رسانه است. باید دید در ساعات اکران اولین فیلم بخش اصلی جشنواره وضعیت راهروها و سالن نمایش کاخ به چه صورت خواهد بود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار