در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

انتقاد سخنگوی وزارت کشور از اظهارات غیر کارشناسی/گزارش تخلفات و جرائم انتخاباتی در فضای مجازی تهیه شده است

سخنگوی وزارت کشور از اظهارات غیر کارشناسی برخی مسئولان در مورد پروسه انتخابات انتقاد کرد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با رد سخنان محمدرضا یوسفی دبیر ستاد انتخابات استان تهران مبنی بر منتفی شدن برگزاری انتخابات الکترونیکی در تهران، گفت: ایشان حق نداشت درباره موضوع الکترونیکی شدن انتخابات که یک موضوع ملی است اظهار نظر کند. 

اظهارات امیری درحالی مطرح می‌شود که یوسفی دبیر ستاد انتخابات استان تهران درباره تصمیم نهایی نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان تهران گفته بود: برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان تهران کلاً منتفی شده است.

به گقته یوسفی در انتخابات دوره‌های گذشته شاهد برگزاری انتخابات الکترونیکی به عنوان پایلوت در شهرستان پاکدشت بودیم، اما در انتخابات آینده در هیچ یک از شعب و شهرستان‌های استان تهران الکترونیکی برگزار نمی‌شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره تشکیل کمپین و تبلیغات نامتعارف داوطلبان انتخابات در فضای مجازی اظهار داشت: همه موارد از سوی وزارت کشور رصد می‌شود در این راستا گزارش افرادی که در فضای مجازی مرتکب تخلف یا جرایم انتخاباتی شدند، تهیه شده و به دستگاه‌های ناظر اعلام خواهد شد، قطعا این دستگاه در بررسی صلاحیت‌های این افراد این موضوع را مد نظر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: جرایم انتخاباتی به دستگاه قضا ارائه شده و برای رسیدگی به این موضوع رئیس این دستگاه شعبی از دادسرای ویژه جرایم انتخابات را تشکیل داده است، که در این رابطه هم مواردی منجر به صدور کیفرخواست شده است.

امیری ادامه داد: در این راستا  کلید واژه "جرایم" و "تخلف" با هم متفاوت است، برای جرائم مجزات مقرر شده اما تخلف مجازاتی ندارد و ضمانت اجرای آن غیر از این مولفه است.

قائم مقام وزارت کشور همچنین درباره حضور و دخالت سفارتخانه‌های خارجی در پروسه انتخابات اظهار داشت: پیگیری این موضوع مربوط به دستگاه‌های امنیتی است و این دستگاه این موضوع را رصد می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار