آرامش بازار آجیل و خشکبار در شب عید

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: با توجه به افزایش تولید و وفور کالا در بازار پیش بینی میشود شاهد افزایش قیمت آجیل و خشکبار در ماه های پایانی سال نباشیم.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رکود در بازار گفت: هنوز بازار راکد است و امیدواریم با رفع تحریم ها و افزایش صادرات بازار رونق خود را به دست آورد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال به سر میبریم اما پیش بینی میشود افزایش قیمت را در آجیل و خشکبار شاهد نباشیم.

احمدی افزایش تولید و وفور جنس در بازار را دلیل ثبات قیمت ذکر کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران تصریح کرد: البته نوسان قیمت ارز به قیمت آجیل و خشکبار بی تاثیر نیست و امکان دارد با از سر گیری صادرات به اروپا کمی افزایش قیمت داشته باشیم.

به گفته احمدی در حال حاضر پسته، کشمش، انجیر و تخمه از ایران صادر میشود.

وی ادامه داد: در بین آجیل و خشکبار به جز بادام هندی همه اجناس در داخل کشور تولید میشود اما چون تولید جوابگوی مصرف نیست ناچار از واردات برخی از اقلام هستیم.

احمدی افزود: باتوجه به ممنوعیت واردات بادام هندی این کالا از طریق قاچاق به کشور وارد میشود و پیشنهاد ما این است که با کاهش تعرفه واردات بادام هندی جلوی قاچاق گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
پس با این حساب باید شاهد افزایش قیمت آجیل باشیم.
-
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
ثبات قیمت با توجه به عرضه بیشتر نیست بلکه بستگی به عدم تقاضا در بازار دارد.مردم قدرت خرید ندارند امیدوارم اینو مسئولین عزیز بفهمند
آخرین اخبار