مشهد؛

ماراتن مسافرکش های شخصی در تربت جام

فرماندار تربت جام گفت : پدیده نابسامان مسافرکش های شخصی دغدغه اصلی مسئولان ، شورای هماهنگی ترافیک و سایر تعاونی های حمل و نقل مسافر در درون و برون شهر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رستمی در جلسه شورای ترافیک شهرستان با انتقاد از اوضاع نابسامان مسافرکش های شخصی در این شهرستان افزود : ساماندهی مسافرکش های شخصی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید هرچه سریعتر عملیاتی و اجرایی شود تا حق و حقوقات تشکل های قانونی ضایع نشود.

وی گفت : برابر گزارش های رسیده برخی مسافرکش های شخصی اعمال خلاف قانون و حمل کالای قاچاق می کنند که حل این معضل کماکان روی دست شورای هماهنگی ترافیک مانده است و هیچ استراتژی مشخصی برای حل این پدیده نداریم.

فرماندار تربت جام افزود : برخورد قانونی و خشن با مسافرکش های شخصی تبعات عاطفی ، اخلاقی و انسانی به دنبال دارد و عدم نظارت نیز ممکن است برای شهرستان سنگین تمام شود.

علی رستمی گفت: پدیده مسافرکشی با خودروهای شخصی یک‌شبه ایجاد نشده و عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی در آن دخیل هستند لذا نمی‌توان این انتظار را داشت که بتوان به سادگی این مشکل را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد : طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی تنها از سوی یک نهاد و یا سازمان نیز قابل اجرا نیست و به عنوان نمونه پلیس به تنهایی نمی‌تواند این معضل را حل کند چرا که اینکار نیازمند عزم جدی و تشکیل کارگروهی دیگر از سازمان‌ های متولی مانند تاکسیرانی، ستاد حمل و نقل ، شهرداری ، دستگاه قضایی و در نهایت خود مردم است.

فرمانده پلیس راه تربت جام هم در این جلسه گفت : انتقال مسافرین با پلاک شخصی خلاف قانون است و اعمال قانون راهنمایی و رانندگی تاکنون تأثیری نداشته است.

سرگرد شریفی افزود : جریمه ها و توقیف خودرو های مسافربری شخصی تاکنون کار ساز نبوده و باید برخورد های قانونی ترو یا باید انان تحت نظارت تعاونی های حمل و نقل قرار گیرند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.