مشهد؛

تولید 22 تن ماهی قزل آلا در اراضی موقوفه گوهرشاد آغا

رئیس اداره اوقاف ناحیه دو مشهد از اجرای پروژه ی پرورش ماهی در اراضی موقوفه با هدف بهره وری موقوفات و در راستای اقتصاد مقاومتی و زمینه ی اشتغال زایی برای ساکنان منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود صباغیان افزود: سالانه 22 تن ماهی قزل آلا با ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در اراضی موقوفه گوهرشاد آغا تولید می شود.

وی بیان کرد با گذشت دو سال از احداث استخر پرورش ماهی قزل آلا، در خرداد ماه امسال 60 هزار ماهی یک گرمی جهت پرورش به این استخر تزریق شده است.

صباغیان ادامه داد: این استخر در ابعاد40×25 و ارتفاع سه متر در روستای محسن آباد در پنج کیلومتری شهر گلبهار واقع شده .

رئیس اداره اوقاف در ادامه گفت: ماهی های تولیدی این استخر به دلیل وجود منبع آب سالم از مرغوب ترین نوع خود به شمار می روند زیرا آب استخر ماهی از طریق چاه آب 24 ساعته ای که در یکی از باغات اوقاف این منطقه قرار دارد تامین و در نهایت پس از استفاده دوباره برای آبیاری مزارع به زمین های باز گردانده می شود .

صباغیان با اشاره به اینکه دوره پرورش و بهره برداری 7 الی 9 ماه به طول میکشد و سالانه یک بار ماهی به این استخر تزریق می شود، تصریح کرد: خرید و تغذیه ماهی ها در این دوره حدود یک میلیارد و سیصد میلیون ریال هزینه داشته و پیش بینی می شود که پس از پایان مرحله پرورش در اسفند ماه امسال، 22تن ماهی قزل آلا با وزن های 800 تا 1.5 کیلوگرمی قابل بهره برداری باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.