زاهدان ؛

استارت خط مسافربری دریایی چابهار –عمان

خط کشتیرانی بین بندر چابهار و کشورعمان همزمان با آغاز دهه مبارک فجر به صورت آزمایشی در اسکله پنج شهید افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از زاهدان،مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پس از رایزنی های انجام شده با مقامات عمانی جهت برقراری خط مسافربری بین دو کشور، مقرر شد اولین کشتی مسافربری ملی دریایی کشورمان با نام «کشتی مسافربری هرمز» در خرداد ماه سال 95 وارد بندر شهید کلانتری چابهار شود.

رضوانی افزود : خوشبختانه تمام زیر ساختها از قبیل سالن مسافری با زیربنای 5 هزار متر مربع توسط اداره کل بنادر و دریانوردی از سالهای قبل آماده بوده و سایر تجهیزات مورد نیاز مانند ایکس ری و .... که برای ترمینال مسافری مورد نیاز است در چند ماه آینده خریداری خواهد شد و امیدواریم هماهنگی های بین سایر نهاد ها هم تا آخر خرداد آینده صورت پذیرد تا این خط مسافربری دریایی به طور قطعی انجام شود.

وی اظهار کرد: فاصله بین بندر چابهار تا کشور عمان ١٦٠ مایل دریایی است و کشتی هرمز که در روز دوشنبه با ظرفیت 207مسافر و 56 خودرو از کشور عمان سفر می کند بین 5-7ساعت به بندر چابهار خواهد رسید.

وی ادامه داد:  ما باید از تمام توان از ظرفیت های منطقه و بندری برای شور نشاط جامعه استفاده کنیم و امیدواریم با تعامل و همکاری موجود بین دولت ها عزم و اراده جدی برای پیشرفت اهداف اقتصادی دو کشور بوجود آید.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: افتتاح ، خط ، مسافربری ، چابهار ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.