عباس: تا زمان ادامه سیاست‌های استعماری اسرائیل، مذاکره نمی‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تا زمانی که اسرائیل به سیاست‌های استعماری خود در سرزمین‌های فلسطین ادامه دهد، به میز مذاکره بازنمی‌گردیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایتارتاس، "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه بیست و ششمین نشست اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، سیاست‌های ضدفلسطینی خود را ادامه داده و حقوق ساکنان سرزمین‌های اشغالی را نقض می‌کند،اعلام کرد تا زمانی که اسرائیل به سیاست‌های استعماری خود در سرزمین‌های فلسطین ادامه دهد، به میز مذاکره بازنمی‌گردیم.

وی که به عنوان مهمان به این نشست دعوت شده است، گفت: حکومت فلسطین با گزینه‌های موقت حل و فصل مسائل خاورمیانه موافقت نمی کند.

عباس در عین حال از طرح موسوم به تشکیل دو دولت حمایت کرد و گفت: مردم فلسطین بر خواسته مشروع خود برای تشکیل حکومت مستقل به پایتختی بیت المقدس ایستادگی می‌کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست به اقدامات و سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهند.

وی خاطر نشان کرد اسرائیل نباید خواسته‌های خود را بالاتر از قوانین بین المللی قرار دهد. ما به اقدامات خود برای تحقق حقوق ملی و بنای سازمان‌های دولتی و اقتصادی فلسطین ادامه می‌دهیم.

آخرین دور مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در آوریل سال 2014 برگزار شد اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

بر این اساس، "رابرت موگابه،" رئیس سابق اتحادیه آفریقا و رئیس جمهوری زیمبابوه هم در نشست اتحادیه آفریقا گفت: مساله فلسطین داغ ننگی بر پیشانی جامعه بین الملل است.

موگابه بر لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل برای یافتن راه حلی نهایی در مساله فلسطین تاکید کرد و افزود: مشاهده روزانه گریه زنان و کودکان فلسطینی، لکه ننگی برای همه جامعه بشری است، تا چه زمانی باید شاهد ادامه این وضعیت باشیم و چه زمانی خواهیم توانست این ستم ها و رنج جاری بر ملت فلسطین را متوقف کنیم؟

موگابه ، دبیر کل سازمان ملل را در این نشست مخاطب قرار داد و افزود: تا چه زمان باید شاهد این گریه ها باشیم؛ بیایید با یافتن راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین و اصلاح ساختار سازمان ملل به ویژه شورای امنیت، گامی در این مسیر برداریم.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز تهدید کرد اگر کنفرانس بین المللی که در آینده برای حل مشکل فلسطین در پاریس برگزار خواهد شد به شکست منجر شود، فرانسه، فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

وی افزود: فرانسه در نظر دارد در هفته‌های آینده اقداماتی برای فراهم کردن مقدمات کنفرانس بین المللی برای از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با هدف تشکیل کشور مستقل فلسطینی آغاز کند.

فابیوس خاطر نشان کرد، روند شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی متاسفانه همچنان ادامه دارد و ما نباید اجازه دهیم راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل شکست بخورد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: این وظیفه ماست که به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در زمینه تلاش کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار