مشهد؛

عملکرد هیاتهای اجرایی قابل دفاع است

استاندار خراسان رضوی با دفاع از عملکرد هیاتهای اجرایی در تعیین صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس دهم نگاه هیاتهای اجرایی را غیرسیاسی و غیرجناحی توصیف کرد.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در نشست خبری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه به مساله انتخابات و رد صلاحیت ها اشاره کرد و گفت: تایید صلاحیت منتقدین دولت در هیاتهای اجرایی نمونه پرهیز از نگاه جناحی و سیاسی است و در واقع اقدامات هیاتهای اجرایی قابل دفاع و حمایت است.

علیرضا رشیدیان افزود: هیاتهای اجرایی برای بررسی صلاحیتها 60 جلسه برگزار کردند و بر مبنای قانون و عدالت و پرهیز از نگاههای جناحی و سیاسی اقدام به تایید یا رد صلاحیت ها نمودند و پیگیری ما در خصوص رد صلاحیت ها صرفا در حد رایزنی است تا افرادی که با شبهه و اشکال رد شده اند، صلاحیتشان از طریق قانون مجددا بررسی شود.

وی با بیان اینکه صرف داشتن سابقه در دستگاه قضایی سلب کننده حقوق فرد برای کاندیدا شدن نیست، تصریح کرد: در رد صلاحیت افراد نوع جرم و محکومیت ملاک قرار می گیرد و صرف وجود یک شکایت از فرد مبنا نیست.

استاندار خراسان رضوی در خصوص مساله فتنه و تاثیر آن بر صلاحیت ها گفت: آنهایی که پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه بر اساس فراخوان های آن سوی مرز به خیابان آمدند و درگیر شدند، بر اساس استعلامات وزارت اطلاعات رد صلاحیت شده اند.

رشیدیان بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی و ایرانی در تبلیغات انتخاباتی و ارائه ظرفیتها و توانمندی ها و طرح ها و برنامه ها در تبلیغات تاکید و ابراز امیدواری کرد: فضای انتخابات در استان رقابتی توام با صمیمیت و درک متقابل باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.