صباغ در نشست خبری:

پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی ایران بود

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر گفت: پس از پیروزی انقلاب، فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی کشورمان آغاز شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محسن صباغ در نشست خبری که صیح امروز (یکشنبه 11 بهمن) برگزار شد، گفت: بهمن ماه یادآور حماسه پرشکوه و کم نظیر ملّتی است که توانست تحت رهبری و هدایت بزرگمردی شجاع از سلاله پاک پیامبر اکرم (ص) حضرت امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از احکام الهی در مقابل استبداد و طاغوت فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز نماید و بار دیگر نقش تاریخی و بی‌مانند خود را در اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی به منصه ظهور رساند.

وی اضافه کرد: بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی ایران، قبل از آنکه یک انقلاب سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی و برای احیای ارزشهای دینی بوده است.

صباغ در ادامه با اشاره با اینکه رژیم منحوس پهلوی با تکیه بر دو عنصر غرب‌زدگی و خدمت گرفتن برخی از عناصر فرهنگی ایران قبل از اسلام، تلاش زیادی در خصوص از بین بردن ارزش‌های دینی و اعتقادی از جامعه عمیقاً مذهبی ایران داشت، گفت: عوامل آن رژیم می دانستند که اعتقاد به اسلام و موازین و ارزش¬های اسلامی نه تنها برای آن زمان بلکه برای تمامی نسل‌ها الگو و سرمشقی الهی و جهانی می‌باشد که همین‌طور هم بود و امام عظیم الشأن با حضور خود اسلام را زنده و به آن تجدید حیات بخشید.


*** انقلاب اسلامی غبار از چهره اسلام زدود و سیمای حقیقی اسلام را آشکار کرد

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی محققاً یک انقلاب دینی و ضد استکباری است که با اتحاد و همدلی مردم و تبعیت مردم از فوت امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توانسته است تمامی فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم خورده خود را خنثی نماید.

محسن صباغ ادامه داد: نهضتی که امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان"انقلاب امام‌‌خمینی" شناخته شده است.

رئیس کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امام راحل عظیم الشأن بدون اتکا به شرق وغرب، نهضت را شروع کردند و با اتکاء بر قدرت لایزال الهی و مدد گرفتن از ائمه معصومین (علیهم السلام) و با تکیه بر مردم و پشتیبانی آنان و بدون وعده‌های مادی، این انقلاب را رهبری کردند و به پیروزی رساندند. و به رغم توطئه‌های فراوان داخلی و خارجی مردم امسال سی و هفتمین سالگرد انقلاب خود را جشن می‌گیرند و مسلماً این انقلاب با حضور فهیمانه مردم با بصیرت و با تبعیت از ولی فقیه زمان تا ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پایدار خواهد ماند و هیچ ابر قدرتی توانایی مقابله با این امت اسلامی را نخواهد داشت.

وی وجود حضرت امام خمینی (ره) را برای ملت ایران عطیه ای الهی و آیه رحمت عنوان کرد و افزود: امام راحل ،تجلی لطف خدا برای تحقق آرزوی دیرینه و تاریخی مردم مسلمان ایران بود که در عصر جاهلیت مدرن با ارایه الگویی جدید از شکل گیری قدرت سیاسی و مدیریت جامعه بر اساس اصول و ارزش های سرچشمه گرفته از مبانی اسلام، پیشاهنگ معرفی صراط مستقیم و اسلام ناب محمدی(ص) به جهانیان شدند.

صباغ همچنین اضافه کرد: همچنین نام و یاد امام راحل زینت‌بخش یوم‌الله دوازدهم بهمن است و پیوندی ناگسستنی میان این دو وجود دارد.

وی گفت: رخداد دوازدهم بهمن ماه، نشات گرفته از منبعی الهی و عامل تغییر مسیر تاریخی ملت ایران در جهتی متضاد با شرایط حاکم و نقطه اتکایی برای متحد شدن دل ها و دمیدن شور و همتی تازه در کالبد مردم است.
محسن صباغ در ادامه این نشست یادآور شد: مراسم افتتاحیه آیین‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در دوازدهم بهمن ماه مطلع‌الفجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود حضرت امام(ره) به کشور یوم‌اللهی است که به‌ تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان ولادت امامت در کشور شناخته می‌شود.

وی با شاره به اینکه دهه فجر فرصت بازنگری در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها است. این دهه در تاریخ ایران اسلامی نقطه‌ای تعیین کننده و بی‌مانند به شمار می‌آورد، اظهار امیدواری کرد: امسال هم مراسمی باشکوه و با عظمت‌تر از سنوات قبل با حضور گسترده امت همیشه در صحنه داشته باشیم.


***صباغ در ادامه مهم‌ترین اهداف برگزاری مراسم را به شرح زیر نام برد:

افزایش آگاهی عمومی به ویژه نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی و آرمانهای حضرت امام خمینی (قدس سره)
ترسیم استحکام و پویایی انقلاب پس از گذشت سی و هفت سال به رغم توطئه ها، تحریم¬ها، تهدیدها و خصومت دشمنان انقلاب
معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون
تقویت روحیه افتخار و بالندگی و امیدوار سازی مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی
نشاط افزایی و تقویت صبغه جشن و سرور مراسم
تبیین کارآمدی نظام اسلامی بر اساس ارزشهای معنوی
تبین اندیشه های دینی و سیاسی بنیان¬گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت¬الله علیه)
تجدید قوای روحی و معنوی در تداوم انقلاب و راه شهدای انقلاب اسلامی


*** ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در هفته استقبال

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به هفته استقبال از دهه مبارک فجرکه از پنجم تا یازدهم بهمن ماه با هدف آمادگی مردم برای برپایی جشن‌های دهه فجر برگزار می شود، برنامه های این هفته را به شرح زیر برشمرد:

ادای احترام و نثار گل به مرقد منوّر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) توسط اقشار مردم،اقلیت¬های دینی، مسئولان نهادها و سازمان‌ها و مقامات رسمی لشگری و کشوری
شستشوی حرم منور امام راحل عظیم‌الشأن باگلاب ناب کاشان توسط برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان
تزئین و گل‌آرایی مضجع شریف و مطهر امام راحل عظیم‌الشأن
آماده‌سازی و مهیا نمودن حرم مطهر برای استقبال از مردم به منظور برپایی مراسم آغازین جشن‌های دهه مبارک فجر و یوم‌الله دوازدهم بهمن و ایام دهه مبارک فجر


*** یوم الله 12 بهمن، سرآغاز جشن های پیروزی انقلاب اسلامی

وی اظهار داشت: مراسم رسمی آغازین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی رأس ساعت 9:33 دقیقه صبح دوشنبه، دوازدهم بهمن با حضور اُمت امام، اقشار مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسئولان محترم لشکری و کشوری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی ویژه برنامه های این روز را به شرح زیر اعلام کرد:

• آیین استقبال از ورود تاریخی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) با برپایی برنامه نمایش گروهی و اجرای سیستم صوتی و تصویری با جلوه¬های ویژه هنری
• برنامه گروه حاملان قرآن
• تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید
• سرود جمهوری اسلامی ایران
• اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه رزم¬نوازان ارتش جمهوری اسلامی ایران
• اجرای همخوانی توسط گروه بین¬المللی محراب
• آیین گل¬افشانی ضریح مطهر امام خمینی (رحمت¬الله علیه) توسط گروه ویژه هنری
• سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دادستان محترم کل کشور
• قرائت پیام خانواده معظم شهیدان به محضر امام و امت امام (توسط همسر محترمه شهید والامقام داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته¬ای)


*** برنامه ویژه محل تاریخی جلوس حضرت امام خمینی (قدس سره) در بهشت زهرا(س)

محسن صباغ با شاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن، اجرای برنامه در محل تاریخی جلوس حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: این مکان محلی است که امام عظیم الشأن، پس از ورود به میهن اسلامی در سال 1357 به بهشت زهرا (سلام الله علیها) آمدند و در آن جایگاه سخنرانی تاریخی را با حضور خیل عظیم مردم ایراد فرمودند.

وی افزود: این مراسم با هدف گرامیداشت یوم الله دوازدهم بهمن و حضور حضرت امام در گلزار شهدای بهشت زهرا (سلام¬الله علیها) و ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز خواهد شد.

صباغ برنامه های مراسم را به شرح زیر عنوان کرد:

• تلاوت آیاتی از قرآن مجید
• سرود جمهوری اسلامی ایران
• اجرای سرود های انقلابی
• شعرخوانی
• سخنرانی توسط جناب آقای حاج محسن رفیق¬دوست، از همراهان امام راحل عظیم¬الشأن
• گلریزان محل جلوس امام راحل توسط مردم و پرواز کبوترها
مراسم ویژه فروگاه مهرآباد:
این مراسم ازساعت 9تا11 صبح یوم¬الله دوازدهم بهمن در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد، با سخنرانی یکی از مسئولان محترم نظام و با اجرای برنامه‌های هنری و سرود و همچنین برنامه نمادین ورود حضرت امام راحل به فرودگاه مهرآباد برگزار خواهد شد.


***رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآیاد تا مرقد مطهر اما خمینی(ره)

صباغ گفت: یکی از برنامه های ویژه این روز رژه موتورسواران با حضور موتورسواران نیروهای مسلح ، بسیج و دژبان و حرکت آنان به صورت نمادین در مسیر حرکت امام خمینی از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(سلام‌الله علیها) در سال 1357 است.

وی گلباران مسیر حرکت حضرت امام (ره) همراه با رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگردها را نیز از دیگر برنامه های یوم الله 12 بهمن عنوان کرد.


*** سایر برنامه‌های یوم الله 12 بهمن

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت:  همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) برنامه‌های ویژه دیگری اجرا خواهد شد. وی این برنامه ها را به شرح زیر اعلام کرد:

1ـ اجرای مراسم ویژه یوم‌الله 12 بهمن در سازمان‌‌ها، نهادها و ادارات

2ـ ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی به صدا درمی آید و مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) برگزار می شود.

3- نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن در مدارس سراسر کشور و به طور ویژه در تهران با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی در مدرسه علامه حلی (منطقه سه)

4ـ به صدا درآوردن سوت کشتی‌ها و بوق قطارها و بوق کارخانجات

5- اجرای برنامه و گلباران منزل حضرت امام خمینی، در قم، خمین، اراک، نجف اشرف و نوفل لوشاتو
(همچنین جماران میزبان مردم خواهد بود)

6- برپایی 22 نمایشگاه تجسمی از وقایع انقلاب اسلامی و حضور مردمی با عنوان «من انقلابی ام» در 22 منطقه شهر تهران توسط مناطق شهرداری تهران

7- حضور بیش از یک هزارگروه فرهنگی و هنری نمایشی، سرود و اجرای بخش هایی از جشنواره¬های فرهنگی و هنری و همچنین برپایی ایستگاه و نمایشگاه با موضوع فجر بیداری درسطح شهر تهران

8- برگزاری بیش از دوهزار جشن دهه فجر در سرای محلات، مدارس، مساجد و پایگاه های بسیج شهر تهران
9- استقرار و ارائه خدمات فرهنگی به وسیله اتوبوس های شمسه در میادین شهر تهران

10- برپایی نمایشگاه «فجرآفرینان» در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) در دهه مبارک فجر

11- برگزاری اولین جشنواره مردمی «ره¬آورد» از 12 تا 21 بهمن و ارایه آثاری با محوریت انرژی هسته ای در باغ
موزه قصر

12- برگزاری نمایشگاهی در ایام دهه فجر با عنوان «ردپای عشق» در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

13- برگزاری کنگره پنج هزار شهید ورزش کشور در سالن 12 هزار نفری آزادی در روز 13 بهمن

14- حرکت کاروان گل در ایام دهه فجر در سطح شهر تهران، همچنین این کاروان در مسیر راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تهران نیز به حرکت درخواهد آمد.

15- برپایی نمایشگاه «نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی» در پنجاه مسجد جامع تهران

16- معرفی وقایع و شخصیتهای موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی در قالب قصه گویی و معرفی کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

17- برپایی نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی در پیاده راه بازار تهران به طول هفتاد متر توسط جامعه انجمن¬های اسلامی اصناف و بازار

18- برگزاری 19 همایش با محوریت شوراهای دانش¬آموزی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط آموزش و پرورش شهر تهران

19- برپایی مراسم ویژه در برج میلاد، باغ¬موزه قصر، فرهنگسراها و خانه¬های فرهنگ در سطح مناطق 22گانه شهر تهران


انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار