اردبیل؛

اردبیل در حوزه فعالیت های قرآنی جزء 5 استان موفق کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل براساس پایش کشوری در حوزه فعالیت‌های قرآنی جزء پنج استان موفق کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید ناصر اسحاقی افزود: استان اردبیل در نهضت ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی از استان‌های پیشتاز با سابقه درخشان است که نشان از ارادت‌مندی مردم این استان به اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته هر دو چهره قرآنی جهان اسلام از این خطه بودند، گفت: در رشته حفظ هژبری نفر اول مسابقات قرآنی جهان اسلام شد و در رشته قرائت نیز جعفر فردی به عنوان نفر اول معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: ‌ در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با تاکید امام جمعه و استاندار اردبیل ما موفق شدیم تا بیش از 10 هزار حافظ قرآن را تربیت کنیم.

اسحاقی افزود: در شهرستان مرزی بیله‌سوار طرح ملی تلاوت قرآن اجرا می‌شود و با وجود اینکه برخی‌ها احساس می‌کنند قرآن و اهل‌بیت در مناطق مرزی کم‌فروغ است، پارس‌آباد قطب فرهنگی و قرآنی کشور و استان اردبیل است.

وی به برگزاری آزمون‌های سراسری قرآن‌کریم در دو نوبت در طول سال اشاره کرد و گفت: در این آزمون‌ها استان اردبیل رتبه اول تا سوم را همواره کسب کرده و طلایه‌دار در این عرصه است.

وی وجود بیش از 450 کانون و 150 خانه و مؤسسه قرآنی را در سطح استان یادآور شد و تصریح کرد: نهادهایی همچون اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارشاد و دانشگاه‌ها در حوزه آموزش عمومی، تخصصی، پژوهشی و تحقیقاتی قرآن‌کریم فعالیت چشم‌گیری را داشتند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، قرآنی ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.