نیویورک تایمز گزارش داد: مقاومت یونان در برابر وظیفه دربانی اروپا

در چند سال اخیر کشورهای اروپایی با موجی عظیم از مهاجرانی رو به رو شده اند که می کوشند با فرار از کشورهای جنگ زده خود، به امنیت اروپا پناه ببرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز نوشت: به تازگی در یک روز معمولی 40 اتوبوس در پارکینگ یک پمپ بنزین در مرز کشور مقدونیه توقف کرده بودند. اتوبوس هایی حامل هزاران نفر پناهجو از کشورهای جنگ زده و آسیب دیده که در سفری سخت و دراز به این منطقه رسیده بودند.

اکنون آن ها در حال نزدیک شدن به نقطه ای هستند که بحث های روزافزونی درباره تلاش برای کاهش موج بی پایان مهاجران از کشورهای فقیر و جنگ زده آفریقایی و خاورمیانه به سمت آسایش و امنیت اروپا صورت گرفته است.

پس از این که کشورهای اروپایی نتوانستند ترکیه را راضی کنند تا از ورود هرچه بیشتر پناهجویان جلوگیری کند، اروپا اکنون به وضع خطرناکی در بحران مهاجران رسیده است. با نبود راه حلی جدی، بسیاری از کشورهای منطقه به راهکاری رو آورده اند که مرزهای مقدونیه را هرچه بیشتر محدود تر و یونان را به محلی برای رسیدگی به مهاجران تبدیل می کند.

در یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی، یونان در کنترل مهاجران نقشی کلیدی ایفا کرده است. در تئوری، یونان در این مرز به کنترل گذر پناهجویان می پردازد و تنها اجازه عبور افرادی را می دهد که از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان خارج شده اند.

شهروندان سایر کشورها باید به کمپ هایی در آتن منتقل شده و در آن جا برای اقامت در یونان اقدام کنند و یا این که به کشور خود بازگردند.

با این حال، سایر کشورهای اروپایی اظهار کرده اند که یونان در زمینه کنترل مرزها به اندازه کافی تلاش نکرده است. با توجه به بهبود وضع هوا انتظار می رود که تعداد مهاجران در ماه های آینده افزایش یابد و به همین خاطر، بسیاری از کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا قوانین جدید را هرچه سریع تر اجرایی کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار