شیراز؛

فارس میزبان نشست تخصصی فناوری نانو در صنعت کامپوزیت

نخستین نشست تخصصی فرصتهای صنعتی و تجاری به کارگیری فناوری نانو در صنعت کامپوزیت ،رنگ، رزین و پوشش های صنعتی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید هاشم موسوی  معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس هدف از برگزاری این نشست تخصصی را افزایش زمینه تعامل شرکتهای فناور نانو با صنعت گران به منظور معرفی ‏کاربردهای فناوری نانو در این حوزه ها ،فراهم کردن بستری مناسب برای مذاکره،  همکاری بین فعالان این صنعت با شرکت‌های داخلی و معرفی دستاوردهای ‏داخلی مبتنی‌بر فناوری نانو در صنعت رنگ‌ ،رزین ،کامپوزیت و پلیمر  دانست و گفت : رویکرد اصلی این کارگروه، آشناسازی صنایع با کاربردهای فناوری نانو و تسهیل فرآیند انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت‌های فناور داخلی و یا منابع فناوری خارجی به متقاضیان صنعتی است که این نشست تخصصی نیزدر همین راستابرگزارشده است .

نماینده ستاد توسعه فناوری نانو   همچنین بیان کرد :کارگروه صنعت و بازار یکی از زیرمجموعه‌های اصلی ستاد ویژه توسعه فناوری است که با هدف ترغیب صنایع کشور برای به‌کارگیری فناوری نانو و حمایت از آن‌ها ایجاد شده است .

مجتبی باقری  با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با انتشار6هزارو  160 مقاله در حوزه فناوری‌ نانو در سال 2015، در جایگاه هفتم جهان در شاخص تولید علم نانو قرار گرفته است افزود: در زمینه تولید علم نانو در جایگاه مناسبی در جهان  قرار داریم و 27 هزار محقق در حوزه های مختلف فناوری های نانو و شرکت های دانش بنیان زیادی نیزبا استفاده از توان متخصصان داخلی در حوزه نانودر کشور فعالیت دارند.

وی از تدوین و تصویب 35 استاندارد ملی در حوزه نانو در کشور خبر داد وگفت:در زمینه ثبت استاندارد بین المللی نیز محققان کشورمان با ثبت 3 استاندارد هم رده با کشورهایی نظیر فرانسه ،آلمان و چین هستند. در این نشست تخصصی توانمندی های 6 شرکت فناور داخلی در صنایع کامپوزیت ،رنگ، رزین و پوشش های صنعتی ارائه شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.