اردبیل؛

کسب رتبه نخست کشوری حفظ و قرائت قرآن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در مسابقات قرآنی 2 نفر از استان اردبیل مقام نخست کشوری را در رشته حفظ قرآن و قرائت قرآن به خود اختصاص دادند.

کسب رتبه نخست کشوری حفظ و قرائت قرآن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدناصر اسحاقی، در مراسم جشن بزرگ قرآنی نور که در اردبیل برگزار شد اظهار داشت: استان اردبیل سابقه بسیار طولانی در توسعه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دارد و این استان در مسابقات ملی و بین‌المللی رتبه‌های شاخص کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآنی 2 نفر از استان اردبیل مقام نخست کشوری را در رشته حفظ قرآن و قرائت قرآن به خود اختصاص داده‌اند، افزود: خوشبختانه در راستای تربیت نیروهای نوجوان روز به روز بر پیشرفت‌های استان اردبیل در زمینه برنامه‌های قرآنی افزوده می‌شود که این امر به طور یقین زمینه را برای ترویج برنامه‌های قرآنی در شهرستان‌های استان نیز خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در حال‌حاضر 60 حلقه قرآنی در استان اردبیل برای توسعه برنامه‌های قرآن کریم فعالیت می‌کنند و برنامه‌های قرآنی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

ناصر اسحاقی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان مرزی پارس‌آباد به قطب برنامه‌های قرآنی استان اردبیل تبدیل شده است و این شهرستان ظرفیت بسیار عظیمی در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دارد که در سال 94 این شهرستان موفقیت‌های بسیار زیادی را در حوزه قرآن کریم کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه رفته رفته استان اردبیل به پایگاه مهم حفظ قرآن کریم تبدیل می‌شود، گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های اساسی در صدد هستیم جایگاه والای استان اردبیل را حفظ کنیم که در این زمینه اهتمام همه مسئولان و به ویژه خانواده‌ها نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیش از 150 موسسه و خانه قرآنی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این موسسه‌ها نقش بسزایی در توسعه برنامه‌های قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم داشته است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، کسب ، رتبه ، نخست ، کشوری ، حفظ ، قرائت ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.