قزوین ؛

ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قزوین تشکیل شود

استاندار قزوین گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای سرعت بخشیدن به اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در استان قزوین تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛فریدون همتی اظهار داشت: با روحیه انقلابی و جهادی در راستای سرعت بخشی به انجام امور، ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری قزوین تشکیل شود.

همتی افزود: تا چند روز آینده باید ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری قزوین تشکیل شود تا بتوان این ستاد را بالا دست دیگر ستادهای استانداری قزوین قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در راستای ایجاد درآمد در استان قزوی باید روش‌های درآمدزایی تغییر کند، بیان کرد: با افزایش فعالیت بانک‌ها در اموری هم‌چون ایجاد و توسعه اشتغال می‌توان رویکرد در انجام فعالیت‌ها را تغییر داد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه باید برای فعال‌سازی واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامات لازم صورت گیرد، تصریح کرد: این واحدها بهسازی و تجهیز شوند تا بتوان چرخ اقتصادی در استان قزوین را فعال کرده و نرخ مشارکت اقتصادی را در استان قزوین افزایش داد.

همتی با بیان اینکه با افزایش فعالیت بانک‌ها در امور اقتصادی می‌توان از تسهیلات بانک‌ها استفاده لازم را کرد، اظهار داشت: با سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌توان تا دو برابر سپرده تسهیلات بانکی دریافت کرد که این امر شرایط مطلوبی را برای واحدهای صنعتی ایجاد می‌کند.

همتی تصریح کرد: با توجه به متفاوت بودن مشکلات واحدهای صنعتی استان نسخه کلی برای رفع مشکلات آن‌ها پاسخگو نیست بلکه باید برای هر یک از آن‌ها به صورت مجزا دستورالعمل اجرایی در نظر گرفت.

وی با تأکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتیخاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی است که در گذشته بنا به دلایل مختلف میسر نبود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.