برگزاری «هفته ادبیات» در دستور کار حوزه هنری قرار دارد

سال آینده «هفته ادبیات» از سوی حوزه هنری در استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

ساسان ناطق، دبیر کارگروه آفرینش‌های ادبی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری هفته ادبیات در سال آینده گفت: به وسیله برگزاری هفته ادبیات، شرکت‌کنندگان این مراسم با جلسات نقد و بررسی شعر داستان کوتاه، رمان و طنز آشنا می‌شوند. در این مراسم از حضور 7 تا 8  استاد بهره می‌بریم. این مراسم در استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: جریان‌سازی ادبی از اتفاقاتی است که در طول «هفته ادبیات» اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر می‌توایم استعداد و ظرفیت‌های استان‌ها را در زمینه‌های گوناگون ادبی محک بزنیم. امیدوارم این برنامه، یک برنامه انتقال تجربه خوب برای استا‌ن‌ها باشد. در کنار آن کارگاه‌های داستان‌نویسی و رمان‌نویسی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

دبیر کارگروه آفریش‌های ادبی استان‌های حوزه هنری با اشاره به پرداختن به شعر و داستان در کارگاه‌های حوزه هنری بیان کرد: نویسندگان شهرستانی در کارگاه‌های داستان‌نویسی و رمان‌نویسی اثر خود را می‌خوانند و راهنمایی‌های لازم برای آن‌ها انجام می‌شود. البته میان نقطه ایده‌آل و رسیدن به آن فاصله‌ای وجود دارد. علاقه‌ دوستان به فضای نویسندگی و اعتبار و بودجه مسئله‌ای است که می‌تواند این خلأ را پر کند. بسته به اعتباراتی که به دست حوزه هنری در این زمینه برسد، برنامه‌های اعلام شده برای سال آینده اجرایی خواهد شد.

ناطق در خصوص میزان بودجه تصویب شده برای دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: نزدیک به 700 میلیون تومان اعتبار به دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری اختصاص پیدا کرده است. هم اکنون 30 استان تحت پوشش این دفتر قرار دارد. با توجه به آنکه هزینه‌های واحد تصویر و سینما بسیار زیاد است و مراسم نکوداشت پیشکسوتان ادبی را با اعتبار بسیار ناچیزی برگزار می‌کنیم و انتشارات «سوره مهر» نزدیک  به 450 کتاب را به طور همزمان مدیریت می‌کند، سعی می‌کنیم بدون کاستی از کیفیت، میزان نکوداشت‌ها را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: سال جاری دو کارگروه رمان توسط حوزه هنری در استان‌های اردبیل و البرز برگزار شد. رضا کاظمی در اردبیل مسئولیت آموزش را برعهده داشت. ماحصل این کارگروه برای ما امیدوارکننده بود. در طی این برنامه، 3 نفر داستان خود را به اتمام رساندند و طرح‌های جدید خود را برای داستان‌نویسی مطرح کردند.

دبیر کارگروه آفرینش‌های ادبی استان‌های حوزه هنری اظهار داشت: احمد دهقان نیز کارگروه داستان‌نویسی را در استان البرز به وسیله حوزه هنری برگزار کرد. این کارگروه‌ها سال آینده نیز برای استان‌هایی که تمایل دارند، برگزار خواهد شد.


انتهای پیام / 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار