مسیری که سوئیفت هموار ساخت/ تجارت آسان در انتظار فعالان اقتصادی

از آنجا که مراحل مقدمات بازگشایی سوئیفت انجام شده است بنابراین پیش بینی می‌شود که مسیر برای تجارت فعالان اقتصادی هموارتر شود.

اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص سوئیفت گفت: با توجه به اینکه مراحل عملی بازگشایی سوئیفت انجام شده است بنابراین پیش بینی می‌شود که دوشنبه هفته جاری این موضوع اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: قرار است 114 هواپیما از طریق فایناس ایتالیایی تامین شود به طوری که سه الی چهار سال آینده 10 هواپیمای تازه وارد ناوگان هواپیمایی خواهد شد. همچنین ده تا بوئینگ در طی پنج سال آینده وارد چرخه این بخش می‌شود.

محمدرضا پور ابراهیمی نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت سوئیفت با توجه لغو تحریم ها اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان نقل و انتقال با خارج از کشور و استفاده از سوئیفت برقرار شده منتظر گزارشی از سوی بانک مرکزی هستیم تا در خصوص جزئیات آن توضیحاتی را ارائه نمایند.

وی تأکید کرد: امکان استفاده از سوئیفت در کشور برقرار شده اما تاکنون در این زمینه بانک مرکزی گزارشی را به کمیسیون ارسال نکرده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن سوئیفت در کشور شاهد کاهش هزینه مبادلات در اقتصاد خواهیم بود بطور یقین این موضوع مسیر را برای فعالان اقتصادی و نیز نقل و انتقال پول که در زمان تحریم دچار مشکل بوده برطرف می نماید.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار افزود: همچنین اجرایی شدن آن به شفافیت اطلاعات و جلوگیری از فساد در اقتصاد کشورمان تاثیر می‌گذارد بطوریکه این امر به روانسازی مبادلات ارزی کمک قابل توجهی خواهد نمود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در داخل کشور است که از طریق حضور سرمایه گذاران داخلی و نیز تشویق سرمایه گذاران خارجی فراهم خواهد شد که این امر نیازمند این است که محدودیت هایی که در گذشته مطرح بوده برداشته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار