ساری؛

تاسیس مگا پارک در پارک علم وفناوری مازندران

مگا پارک در پارک علم وفناوری مازندران تاسیس شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رییس پارک علم وفناوری مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره ملی صنعت هوانوردی در شهرستان سیمرغ خبرداد وگفت : 20شرکت هوانوردی کشور در این جشنواره سه روزه حضور دارند.

علی معتمد زادگان از تاسیس مگا پارک در استان خبرداد و افزود: 7فناوری مرتبط صنعت هوایی وهوانودی شامل تولید پهباد و رصدکردن دکل های فشارقوی ،نقشه برداری هوایی وتولید هاپر گراف ورباط پرنده در استان مستقر است.

وی برگزاری این جشنواره را فرصت مناسبی دانست تا فرصت های کسب وکار هوانوردی وزیر ساخت ها وموانع در استان بازنگری شود تا با تلفیق علم اساتید دانشگاهی و متخصصان صنعت هوانوردی سرمایه گذاران خارجی جذب شوند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آوردن هواپیماهای ایرشو فوق سبک وسبک در گردشگری استان هستیم گفت: 10ایده نوآورانه فن بازار هوایی وهوانوردی با قابلیت سرمایه گذاری وورود کسب کار هوایی پذیرش شد که در ین جشنواره قرار است ارائه وبرگزیده انتخاب شود.

وی از راه اندازی نخستین مدرسه کسب کارهوایی در شهرستان سیمرغ با مشارکت مرکز رشد خبرداد وافزود: تجهیز فضای آزمایشگاهی ،کارگاهی مرتبط با صنایع هوانوردی در این مدرسه آموزش داده می شود

رییس دانشگاه علمی وکاربردی شهرستان سیمرغ برگزاری نمایشگاه دست آوردهای صنعت هوانوردی کشور، اجرای عملیات پروازی با هواپیماهای فوق سبک، کایت، کایت موتوردار، پاراموتور و پهباد را از جمله برنامه های این جشنواره اعلام کرد.

ریس مرکز رشد فناوری سیمرغ گفت: نخستین جشنواره ملی هوانوردی کشور 14 تا 16 بهمن به میزبانی شهرستان سیمرغ در مازندران و در دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان برگزار می شود.

رضا خسروی افزود: دراین جشنواره آموزش خلبانی ومهمان داری ، طراحی بدنه ، موتور هواپیما توسط خلبانان ومتخصصان کشور در کلاس های 4تا 6ساعته به دانش اموزان وعلاقمندان داده می شود ودرپایان گواهینامه معتبر صادر می شود.

وی از تاسیس نخستین هنرستان هوانوردی شمال کشور در مازندران خبرداد وگفت: از سال آینده از مقطع اول دبیرستان هنر جو پذیرش می شود و دپیلم خلبانی خواهند گرفت.

برگزاری مسئول برگزاری جشنواره ملی صنعت هوانوردی افزود: دانشگاه علمی کاربردی ساری وبابل در مقطع دانشگاهی کارشناسی آموزش خلبانی ومهمان داری هواپیما از سال آینده دانشجو می پذیرد.

رضا خسروی با بیان اینکه شرکت های که آمادگی سرمایه گذاری توریستی تفریحی در صنعت هوانوردی کشور دراین جشنواره حضور دارند گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای فرمانداران است تاحضور فعال داشته باشند تا با تجمیع زیرساخت وامکانات شهری سرمایه گذاران را جذب کنند.

وی از طرح هواپیمای دوزیست که قابلیت فرود در آب وخاک را دارد خبرداد گفت : امیدواریم با برپایی این جشنواره مسولان استانی در دادن مجوز تسهیل شود

وی با اشاره به اینکه هشتصد آبندان در استان شناسایی کردیم که قابلیت فرود هواپیماهای آب نشین یا هواپیمای دوزیست را دارد افزود: با همکاری دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ وپارک علم وفناوری ومرکز رشد طرح مطالعاتی پایان رسیده ودر مرحله دریافت مجوز قرار دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ساری ، تاسیس ، پارک ، علم ، فناورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.