قزوین؛

آموزش نحوه ماساژ نوزادان نارس به مادران

کارشناس سلامت نوزادان همه روزه در بخش نوزادان مرکز و قبل از ترخیص نوزاد ، مادران را در رابطه با نحوه صحیح ماساژ نوزاد آموزش میدهند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛کارشناس سلامت نوزادان این مرکز گفت: ماساژ دادن، باعث بهبود تکاملی عصبی، تنظیم سیستم گوارش و تنفس، بهبود وضعیت ایمنی، کاهش ناراحتی (قولنج یا کولیک شکم)، کاهش اضطراب و نگرانی، کاهش گریه و لجبازی و عمیق تر و طولانی تر شدن خواب در نوزادان می شود .

سیما سیف اله زاده اضافه کرد : والدین علاوه بر اینکه از طریق ماساژ و لمس با فرزند خود صحبت می کنند، با ارتباط چشم با چشم،  پوست با پوست و تبادل لبخند و محبت، احساس عاطفی خود را به او منتقل می کنند .

وی افزود :لمس و نوازش نوزاد از طریق ماساژ دادن مادر، ضمن تقویت ارتباط عاطفی بین آنان، منجر به کشف خصوصیات فرزند می شود .

به گفته محبوبه گرشاسبی، مدیر خدمات پرستاری  در مرکز آموزشی - درمانی کوثر قزوین ، به عنوان تنها مرکز تخصصی زنان و زایمان استان قزوین، پدران نوزادان در زمینه نحوه همیاری با همسران خود برای شیردهی به نوزاد، آموزش می بینند .

گرشاسبی نقش پدران را در حمایت از همسر باردار خود برای تداوم و موفقیت شیردهی و در نتیجه، رشد و تکامل نوزاد مؤثر دانست .

 وی افزود : کلاس های مذکور همه روزه از ساعت 30/12 تا 30/13 برگزار می شود و بیمارستان هایی که لوح دوستدار کودک دارند باید این گونه کلاس ها را دائر کنند .

انتهای پیام/پ
برچسب ها: ماساژ ، کودکان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.