سنندج؛

برگزاری نشست تخصصی کُرد و فرهنگ ملل در دانشگاه کردستان

رئیس مرکز پژوهش‌های کردستان شناسی دانشگاه کردستان ازبرگزاری نشست تخصصی «کُرد و فرهنگ ملل» با هدف معرفی فرهنگ و چهره کُردها در ادبیات دیگر ملل ازاواخر بهمن ماه دراین دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،امید قادرزاده گفت: توسط مرکز پژوهش‌های کردستان شناسی دانشگاه کردستان و با همکاری پژوهشگاه هنر، فرهنگ و ادبیات؛ نشستی تخصصی با عنوان کُرد و فرهنگ ملل در 26 بهمن ماه جاری در تالار مولوی دانشگاه کردستان با حضور اساتید دانشگاهی، محققان و چهره های برجسته علمی کشوری برگزار می شود.

وی افزود: این نشست در دو پنل که پنل اول به فرهنگ و هویت کُرد در فرهنگ و ادبیات سایر ملل چگونه معرفی و بازنمایی می شود خواهد پرداخت و در پنل دوم نیز به شناسه‌های فرهنگ، منش، شخصیت و هویت کُردی در ادبیات کُردی کلاسیک و معاصر و در فلکلور فرهنگ عامه پرداخته می شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های کردستان شناسی دانشگاه کردستان ادامه داد: محورهای این نشست تخصصی شامل نقد رویکرد شرق شناسانه به کُرد، کُرد در ادبیات فارسی، بازنمایی کُرد در ادبیات کلاسیک عرب، کُرد در متون اسلامی، شخصیت و منش کُرد در ادبیات کُردی و فرهنگ فولکلور کُردی (درآمدی بر مکاتب بیت خوانی مکریان و افشار) می‌باشد که با حضور اساتید برجسته و مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این نشست علمی که در پنل جداگانه برگزار می شود با هدف معرفی فرهنگ، منش و شخصیت کُردی، بازنمایی چهره کُرد در ادبیات دیگر ملل، نقد دیدگاه شرق شناسان نسبت به چهره کُرد در متون غربی و شخصیت و منش کرد در ادبیات کُردی برگزار می شود.

قادرزاده با اشاره به اینکه این نشست با حضور و سخنرانی دکتر بختیار سجادی، دکتر سید احمد پارسا، دکتر حسن سرباز، دکتر نجمه الدین جباری، دکتر هادی رضوان، دکتر عبدالله رسول نژاد و دکتر رحمان ویسی برگزار می شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های کردستان شناسی دانشگاه کردستان درپایان گفت: این برنامه در روز دوشنبه 26 بهمن ماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان از ساعت 15 الی 19 برگزار می شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: نشست ، برگزاری ، فرهنگ ، ملل ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.