مشهد؛

توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی در تربت جام خراسان رضوی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تربت جام گفت: بیش از ۵۰۰ مددجو دوره های آموزش فنی و حرفه ای را در ۹ ماهه امسال در مرکز حرفه آموزی زندان تربت جام آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،جواد اسماعیلی اسکندری اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارتی و استفاده بهینه از اوقات و فراگیری مهارت مطلوب توسط مددجویان زندان در 9 ماهه امسال ، 530  نفر از زندانیان شهرستان در قالب 65 هزار و 400 نفرساعت آموزش‌های مهارتی را در مرکز حرفه آموزی زندان تربت جام فرا گرفتند.

رئیس  مرکز فنی و حرفه ای  بیان کرد : با توجه به اینکه ریشه بسیاری از جرایم در بیکاری، فقر و عدم مهارت های شغلی است لذا توانمندسازی زندانیان در زمینه فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در اشتغال آنان پس از آزادی بسیار حائز اهمیت است.

وی  افزود: این دوره های آموزشی مهارتی مددجوها با همیاری اداره زندان شهرستان در رشته های کشاورزی ،دامپروری،تعمیر ولازم خانگی،برقکار ساختمان،بنای سفت کار،گلیم بافی ، خیاطی و ... برگزار شد.

وی اظهارکرد: افراد  آموزش دیده پس از شرکت و قبولی درآزمون پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای  میشوند و می توانند با استفاده از این گواهینامه ها و دریافت وام، زمینه اشتغال خود و سایر افراد را فراهم کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.