معارضان سوری در مذاکرات ژنو شرکت می‌کنند

سخنگوی کمیته عالی مذاکره کننده معارضان سوریه اعلام کرد این کمیته پس از دریافت تضمین هایی درباره محقق شدن درخواست‌هایشان، در مذاکرات ژنو شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کمیته عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه روز جمعه اعلام کرد این کمیته پس از تماس تلفنی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، و دریافت تضمین هایی در این خصوص که درخواست هایشان محقق خواهد شد توافق کرد به ژنو برود.

سالم المسلط گفت :« ما تضمین هایی دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور کامل اجرا خواهد شد. بر این اساس، ما برای گفتگو درباره مسائل بشردوستانه به ژنو خواهیم رفت.»

وی افزود: کمیته عالی مذاکره کننده مخالفان فردا به ژنو خواهد رفت تا درباره مسائل بشردوستانه گفتگو کند و از این طریق زمینه برای روند مذاکرات سیاسی هموار شود.

کمیته عالی مذاکره کننده مخالفان بارها اعلام کرده است پیش از پیوستن آن به مذاکرات ، دولت سوریه و متحدانش باید در وهله نخست به بمباران و محاصره مناطق پایان دهند.


سالم المسلط دیروز با متهم کردن دولت  سوریه گفت :« ما در مورد شرکت در مذاکرات جدی هستیم اما آنچه مانع از آغاز مذاکرات می شود کسی است که غیر نظامیان را بمباران می کند و باعث مرگ آنها بر اثر گرسنگی می شود.»

یک منبع مخالف آگاه از مذاکرات این هفته کمیته عالی مذاکره کننده مخالفان در عربستان سعودی گفت این کمیته در انتظار پاسخ بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، به درخواست های آنهاست که بخشی از قطعنامه 18 دسامبر شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز است.

این منبع افزود: مخالفان پیشتر پاسخ استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، را دریافت کرده اند که گفته بود اجرای این قطعنامه از اختیارات وی خارج است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار