بازداشت 4 مصری در ارتباط با سقوط هواپیمای روسی

یک مکانیک، دو افسر پلیس و یک مسئول حمل بار، به اتهام دست داشتن در جاسازی بمب درون هواپیما روسی در مصر، بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، منابع آگاه گزارش دادند یکی از مکانیک‌های شرکت هواپیمایی مصر EGYPTAIR که یکی از اقوامش در سوریه به داعش پیوسته بود، از مظنونین اصلی تعبیه بمب در هواپیمای مسافر بری روسی است که در سینای مصر منفجر شد و سقوط کرد.

پیش از این مصر رسما اعلام کرده بود که هیچ مدرکی دال بر تروریستی بودن سقوط هواپیما و کشته شدن تمام 224 نفر مسافر آن وجود ندارد.

یک مقام ارشد امنیتی در خطوط هوایی مصر بازداشت یا اتهام کارمندان خود را تکذیب کرد. همچنین یکی از مقامات وزارت کشور نیز اعلام کرد که تا کنون بازداشتی صورت نگرفته است.

این منابع آگاه اعلام کردند این مکانیک به همراه دو نفر از افسران پلیس و یک نفر مسئول حمل بار به اتهام دست داشتن در جاسازی بمب درون هواپیما دستگیر شده اند.

یکی از این منابع با بیان اینکه یکی از اقوام این مظنون، یک سال و نیم پیش در سوریه به داعش پیوسته بوده است، گفت: «داعش پس از فهمیدن این موضوع که یکی از آشنایان یکی از اعضایش در فرودگاه کار می کند، اقدام به جاسازی یک بمب در کیف دستی کرده و آن را به فرد مورد نظر سپردند.»

وی افزود: «به او گفته شده بوده که هیچ سوالی نپرسد و بمب را در هواپیما جا بدهد.»

یک منبع آگاه نیز درباره دو مظنون دیگر گفت: «این دو افسر پلیس متهم به نادیده گرفتن عمدی این عملیات هستند، البته این احتمال وجود دارد که آنها وظیفه‌شان را به درستی انجام نداده باشند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، هنوز هیچ کدام از این 4 متهم، مورد بازجویی قرار نگرفته‌اند.

هواپیمای مسافربری ایرباس ای 321 متعلق به شرکت هواپیمایی روسی کاگلومویا با 217 مسافر و 7 نفر خدمه پرواز، 9 آبان سال جاری در صحرای سینا در مصر سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.

 این واقعه در تاریخ حمل و نقل هوایی روسیه، مرگبارترین سقوط بود که حتی بیشتر از فاجعه  ازبکستان با 200 نفر کشته در سال 1985، قربانی داشت. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار