جاسوسی آمریکا و انگلیس از داده‌های پهپادهای اسرائیل

یک هفته نامه آلمانی با استناد به اسناد ادوارد اسنودن از جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا از داده‌های ضبط شده هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی در عملیات‌های مخفی بر فراز سوریه، غزه و ایران خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل" ظاهرا آمریکا و انگلیس سال های طولانی از داده های هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل جاسوسی کرده و این داده ها را کنترل می کردند. آن ها از ماموریت های مخفی بر فراز ایران، غزه و سوریه جاسوسی می کردند.
 
بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل" ظاهرا ستاد ارتباطات دولت انگلیس( GCHQ) و آژانس امنیت ملی آمریکا NSA سال های طولانی با تلاش های فنی فراوان به  داده ها و تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین نظامی اسرائیل دست پیدا می کردند.
 
این سازمان های اطلاعاتی غربی از طریق این عملیات جاسوسی می توانستند عملیات های مخفی ارتش اسرائیل در نوار غزه و همچنین ایران و سوریه را پی گیری کنند.
 
افشای این برنامه جاسوسی می تواند مناسبات متشنج بین واشنگتن و تل آویو را وخیم تر کند.
 
اسناد محرمانه افشاگر معروف ادوارد اسنودن که توسط هفته نامه اشپیگل، وب سایت افشاگر اینترسپت و روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونت" مورد ارزیابی قرار گرفته است این عملیات جاسوسی موسوم به "آنارشیست" را توصیف می کند.
 
ظاهرا این عملیات جاسوسی از یک ایستگاه شنود روی جزیره قبرس انجام می شده که ابتدا داده های ارسال شده از طریق لینک های ماهواره ای از هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی دریافت می شده است و بعد از رمزگشایی داده ها ، تصاویر ضبط شده توسط این هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی مورد ارزیابی قرار می گرفتند.
 
از آنجایی که انگلیس و آمریکا در این عملیات جاسوسی همچنین به داده های هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی مدل "هرون تی پی" نیز دسترسی پیدا کردند این افشاگری ها همچنین به ارتش آلمان هم مربوط می شود.
 
وزیر دفاع آلمان اخیرا تصمیم گرفته بود که برای عملیات خارجی ارتش آلمان تا پنج هواپیمای بدون سرنشین مدل " هرون تی پی" را از اسرائیل خریداری کند.
 منبع:تسنیم
انتهای پیام/
برچسب ها: جاسوسی ، اسراییل ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار