روسیه: گروه‌های تروریستی "جیش ‌الاسلام" و "احرار ‌الشام" نباید در مذاکرات ژنو شرکت کنند

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو با حضور نمایندگان گروههای تروریستی جیش الاسلام و احرار الشام درگفتگوهای صلح سوریه در ژنو مخالف است.

روسیه: گروه‌های تروریستی به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، « گنادی گاتیلوف،» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد دو گروه تروریستی «جیش الاسلام» و «احرار الشام» در فهرست سازمان های تروریستی روسیه قرار دارند و مسکو با حضور نمایندگان این  گروه ها در مذاکرات صلح ژنو مخالف است.

گاتیلوف گفت : هیچ صحبتی از تعویق زمان برگزاری گفتگوهای صلح سوریه در ژنو نیست و گفتگو ها با هدف پایان دادن به مناقشه داخلی و حل سیاسی بحران این کشور باید از روز جمعه در ژنو آغاز شود. وی همچنین افزود هیئت های مذاکره کننده  دولت و مخالفان سوریه  هم اکنون در سوئیس حضور دارند و  برای گفتگو آماده  هستند و بر این اساس  مذاکرات صلح باید در موعد  تعیین شده آغاز شود.

 معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین اظهار داشت: ما همواره مخالفت خود را با حضور گروههای مسلح تروریستی در مذاکرات سوریه اعلام کرده ایم و الان هم با  مشارکت جیش الاسلام و احرار الشام در گفتگوهای صلح ژنو مخالفیم.

گاتیلوف تأکید کرد پیشنهاد هایی مبنی بر اینکه نمایندگان این گروه‌ها در قالب هیئت مخالفان سوری که در ریاض تشکیل شد در مذاکرات ژنو حضور یابند؛ اما، این مسئله هم تاکنون حل نشده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار