تعطیلی چند مدرسه در انگلیس و فرانسه در پی تهدیدات تروریستی

موج جدید تهدید به بمب گذاری در انگلیس و فرانسه، موجب تعطیلی چندین مدرسه در این کشورها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به  نقل از خبرگزاری فرانسه، روز پنجشنبه در پی دومین موج تهدیدهای بمب گذاری حدود 20 مدرسه در فرانسه و انگلیس در حالت آماده باش قرار گرفتند.

 در پی دریافت تماس های تلفنی تهدید‌آمیز، ماموران پلیس برای تامین امنیت به پنج مدرسه برجسته پاریس اعزام شدند. پلیس انگلیس نیز اعلام کرد سرگرم بررسی تهدید علیه 14 مدرسه در مناطق مرکزی این کشور است. پلیس انگلیس اعلام کرد در حال حاضر معتقد است این تهدیدات بی اساس هستند. 

کالین متینسون از پلیس وست میدلندز  که مسئولیت حفاظت از شهر بیرمنگام انگلیس را بر عهده دارد گفت: «در این مرحله هیچ نشانه ای برای جدی گرفتن تهدید علیه مدارس وجود ندارد.» 

در پی موج جدید تهدید به بمب‌گذاری در شهر بیرمنگهام، حداقل 14 مدرسه تعطیل شد.

منابع محلی به نقل از پلیس بیرمنگهام اعلام کردند تهدیدهای تروریستی تلفنی امروز نیز همچون تهدیدهای بمبگذاری سه شنبه، دروغین بود و تلاش به منظور بررسی انگیزه افراد از انتشار این تهدیدها و ترساندن مردم، آغاز شده است. 

به گفته پلیس بیرمنگهام، با جستجو در مدارسی که مورد تهدید قرار گرفته بودند، موضوع نگران کننده ای یافت نشد.

جستجو برای یافتن فردی که از دو هفته پیش، با تلفن و به دروغ از بمبگذاری در مدارس بیرمنگهام سخن گفت و هزاران دانش آموز را از تحصیل بازداشت ادامه دارد.

رسانه های انگلیس اعلام کردند چهار مدرسه در لندن تخلیه شده اند؛ اما این خبر به تایید مقامات رسمی نرسیده است. 

روز سه شنبه نیز در پی تهدید های بمب گذاری شش مدرسه در پاریس و 14 مدرسه در انگلیس تخلیه شدند. این تهدیدها از یک حساب توئیتری که خود را «دسته تخلیه» می نامید، منتشر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار