سکوت در برابر تخلف باعث تشویق خاطیان می شود

وزیر بهداشت گفت: نادیده گرفتن، سکوت کردن و احقاق حق نکردن باعث تشویق خاطیان می شود.

حسن قاضی زاده هاشمی مدیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عدم رعایت تعرفه ها از سوی پزشکان بیان کرد: تعرفه ها توسط شورای عالی بیمه متناسب با نرخ تورم بررسی و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد می شود و در نهایت در هیئت وزیران تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: در مورد تخلف از مقررات هم قانون راهکارهایی را مشخص کرده است. علاوه بر این دستگاه های نظارتی هم اقدامات لازم را انجام می دهند. اگر کسی خلاف مصوبه عمل کند، طبیعی است که می توان از مسیر قانونی اقدام کرد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه عده زیادی از افراد قانون را رعایت می کنند و به آن احترام می گذارند در خصوص دستگاه های نظارتی گفت: تعزیرات از طریق سامانه 1690 به این تخلفات رسیدگی می کند. هم چنین انجمن ها نظارت های لازم را اعمال می کند.

وی افزود: نادیده گرفتن، سکوت کردن و احقاق حق نکردن باعث تشویق خاطیان می شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که نقش نظام پزشکی در این زمینه چیست، گفت: نظام پزشکی ساز و کار غیر از مردم ندارد، مردم هم باید نظارت کنند و ما می بینیم که هر از گاهی تعزیرات وارد عمل می شود.

باید شماره تلفن و مراکز در این خصوص وجود داشته باشد. سامانه 1490 برای حوزه دارو،1590 برای حوزه درمان و 1690 برای حوزه تعرفه ها هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار