شهرستان‌های استان تهران در انتظار 700 مدرسه جدید

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: یک نوبته شدن مدارس شهرستان‌های استان تهران به 700 مدرسه جدید احتیاج دارد.

علیرضا کمره‌ای مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: پرداخت حقوق کارکنان و معلمان، همیشه برای مدیران آموزش و پرورش یک دغدغه بوده و در شرایط فعلی پرداخت حقوق با موانعی در وزارت آموزش و پرورش رو به رو شده است. معلمان برای کار مفید نیاز به انگیزه دارند و یکی از این انگیزه‌ها، پرداخت به موقع حقوق آن‌ها است که ما پیگیر مطالبات معوقه معلمان هستیم.

وی ادامه داد: تامین مدرسه در طرح‌های مسکن مهر یکی از مسائل مورد توجه است. خوشبختانه در مسکن مهر پرند 11 مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد و مشکل کمبود مدرسه برای سال تحصیلی را بر طرف کرد و در طرح مسکن مهر ملارد نیز با پیگیری‌های انجام شده، مشکل کمبود مدرسه در این منطقه نیز بر طرف می‌شود.

کمره‌ای اظهار داشت: کمبود مدرسه در شهرستان‌های استان تهران باعث شده که 30 درصد مدارس این منطقه بصورت دو نوبته اداره شود و در بعضی مناطق مانند رباط کریم، بهارستان و شهر قدس نیز به علت تراکم جمعیت دانش‌آموزی همه مدارس دو نوبته هستند.در واقع یک نوبته شدن مدارس شهرستان‌های استان تهران و کاهش تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها نیاز به 700 مدرسه جدید دارد که تاکنون احداث نشده‌اند.
 
وی در خصوص پرداخت سرانه به مدارس خاطر نشان کرد: اولیای بسیاری از دانش‌آموزان مدارس شهرستان‌های استان تهران از طبقه محروم جامعه هستند و دریافت وجه از آن‌ها برای اداره مدرسه بعلت پرداخت نشدن سرانه، مشکلات زیادی را برای مدیران مدارس ایجاد کرده است. پرداخت سرانه مدارس به صورت ستادی و از طریق وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و در صورتی که سرانه به حساب ما واریز شود، به سرعت به حساب مدارس واریز می‌کنیم.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.