بیرجند ؛

نام نویسی بیش از 45 هزار خانوار مرزنشین استان برای صدور کارت مبادلات مرزی

45 هزار و 353 خانوار مرزنشین استان برای صدور کارت مبادلات مرزی نام نویسی کرده اند که تاکنون برای 38 هزار و 911 خانوار کارت صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ ؛ 45 هزار و 353 خانوار مرزنشین استان برای صدور کارت مبادلات مرزی نام نویسی کرده اند که تاکنون برای 38 هزار و 911 خانوار کارت صادر شده است. رئیس اداره بازاریابی، توسعه صادرات و تجارت الکترونیک سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 39 هزار کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان خراسان جنوبی صادر شد.

 رئوفی فر افزود: کسانی که تاکنون برای دریافت کارت مبادلات مرزی نامنویسی نکردند تا پایان بهمن فرصت دارند برای آن اقدام کنند .

وی گفت: کارت مبادلات مرزی با هدف کمک به معیشت مرزنشینان صادر می شود که در سهمیه عادی برای هر نفر 80 دلار و در سهمیه مناطق محروم برای هر نفر 160 دلار پرداخت می شود.

همچنین افرادی که مهلت انقضای کارت آنها تمام شده است می توانند تا اسفند کارت خود را تمدید و تا 3 سال دیگر از آن استفاده کنند .

رئیس اداره بازاریابی، توسعه صادرات و تجارت الکترونیک سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: رئوفی فر با بیان اینکه مرزنشینان می توانند پس از صادرات، اقدام به واردات تا سقف مبلغ پرداخت شده برای هر نفر نیز بکنند گفت: واردات مواد غذایی تا 100 درصد و کالاهای غیر مواد غذایی تا 50 درصد از سود بازرگانی و حقوق گمرکی معاف می شوند.

در خراسان جنوبی 11 تعاونی مرزنشین فعال است که هم اکنون 27 هزار نفر عضو آنها هستند.

خراسان جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد .

خراسان جنوبی بیش از 51 هزار خانوار مرزنشین با جمعیت بیش از 192 هزار نفر دارد .

نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه شهرستانهای مرزی خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: مرز ، کارت ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.