شکست حریم ها با یک کلیک ناقابل!

این روزها با ورود شبکه های اجتماعی و گسترش انواع آسیب های حاصل از آنها باید اصول خاص برای پیشگیری از بروز آسیب های این معضل رعایت شود.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اجتماع از یک سلول آغاز و با کهکشان و فضای پیرامونش به پایان می رسد؛ سلول نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیازمند مدیریت است به طوری که اگر جامعه را به یک کهکشان تشبیه کنیم،خانواده مانند سلول نیازمند مدیریت است و نقش هسته خانواده را مادران ایفا می کنند.

حریم نیز مانند دیواره سلول لازم و ضروری است و این حریم را همسران تعیین می کنند. باوجود اینکه باید حریم میان افرد خانواده وجود داشته باشد ولی مادر و یا همسران می توانند برای مدیریت بهتر و پیشگیری از آسیب های مختلف به صورت غیرمستقیم افراد خانواده را کنترل و وارد حریم آنها شوند و یا نحوه زندگی افراد خانواده را جست وجو کنند.




شکست حریم ها با یک کلیک ناقابل ! ///گزارش /////


حریم ها را چگونه مشخص کنیم؟

 این روزها با ورود شبکه های اجتماعی و گسترش انواع آسیب های حاصل از آنها باید اصول خاص برای پیشگیری از بروز آسیب های این معضل رعایت شود. کنترل و جست وجو غیرمستقیم حریم خانواده یکی از راهکارهایی است که پدر و مادر و یا همسران می توانند در مواقعی خاص از آن استفاده کنند.

سید کمال موسوی روان شناس و مشاور در گفت وگو با خبرنگار اخبارداغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که آیا همسران اجازه ورود به حریم یکدیگر را دارند و می توانند گوشی های همراه یا عضویت یکدیگر را در شبکه های اجتماعی را کنترل کنند، اظهارکرد: در روابط  میان همسران به عنوان مثال بانوان اجازه کنترل جیب یا گوشی افراد خانواده یا مردان را دارند اما باید به این نکته توجه کنیم که این کار باید به صورت غیرمستقیم انجام شود تا حریم های خانواده و روابط میان آنها ازبین نرود.

وی ادامه داد: باگسترش روز افزون تکنولوژی و ورود انواع وسایل ارتباط جمعی به ویژه شبکه های اجتماعی به مرور زمان روابط خانواده ها به ویژه همسران کم رنگ تر می شود و بر بنیان خانواده خدشه وارد می کند، به طوری که هریک از افراد خانواده تبدیل به موجودی فرد گرا می شوند و ترجیح می دهند زندگی انفرادی داشته باشند. گوشی های همراه، اینترنت و شبکه های اجتماعی از عواملی هستند که انزوا و گوشه نشینی را افزایش می دهند.

تاصداقت هست کنترل لازم نیست

موسوی افزود: نبود صداقت میان افراد خانواده به ویژه همسران زمینه را برای بی اعتمادی فراهم می کند و با وجود گسترش آسیب های حاصل از شبکه های اجتماعی بر این معضل بزرگ دامن می زند. به طبع در این مواقع هریک از همسران به خود اجاز می دهند تا وارد حریم خصوصی یکدیگر شوند.

وی با بیان اینکه ساختار شبکه های اجتماعی به گونه ای است که هریک از همسران می توانند در یک زمان با افرادی ارتباط مجازی برقرار کنند گفت: ممکن است ارتباط با این افراد از نظرهمسر غیرقانونی و ناخوشایندباشد که به دلیل دسترسی آسان به انواع معضلات در شبکه های اجتماعی کنترل و جست وجو تنها راه حل همسران برای اطمینان از صداقت و وفاداری همسرانشان است.


شکست حریم ها با یک کلیک ناقابل ! ///گزارش /////

موسوی افزود: ورود به حریم همسران از نظر برخی کارشناسان در شبکه های اجتماعی به منظور تقویت روابط میان آنها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانعی ندارد و درصورتی که میان همسران صداقت وجود داشته باشد برای حفظ حریم یکدیگر هریک از همسران اجازه ورود به حریم دیگری را ندارد اما اگر احساس می کند صداقتی وجود ندارد و ممکن است آسیب های جبران ناپذیر خانواده را تقویت کند، هریک از همسران می توانند به طور غیر مستقیم اوضاع را کنترل کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که همسران اجازه و حق ورود به حریم یکدیگر را دارند ورود به وسایل ارتباط های جمعی درشبکه های اجتماعی است که انجام این کار درصورتی که حریم ها از بین نرود مانعی ندارد.

وی ادامه داد: توجه بیش از اندازه به وسایل ارتباط جمعی در شبکه های اجتماعی و اعتیاد به آن، به آنجایی رسیده است که زندگی را برای اعضای خانواده که وارد این شبکه ها نشده اند، طاقت فرسا کرده و امان از آنها بریده است چون درحقیقت خانواده یک اجتماع کوچک است و نیازمند روابط اجتماعی و عاطفی است.

موسوی در پایان افزود: درصورتی که این روابط نباشد فاصله ها روز به روز بیشتر و باعث تخریب بنیان خانواده می شود. درنیتجه می توان گفت؛ تنها راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ورود به حریم خصوصی به ویژه وسایل ارتباط جمعی درشبکه های اجتماعی است چون چاره ای جز این کار برای کسی باقی نمی ماند.


گزارش از زهره کلهر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
تلگرام فیلتر میکنند میر سراغ فیلتر شکن

محتوای غیر اخلاقیش زیاد شده
آخرین اخبار