تبلیغات اینترنتی را بیشتر بشناسید

تبلیغات از گذشته بخش ضروری از تجارت بوده است و این روزها نیز این مساله همچنان ادامه دارد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تبلیغ ریشه در زندگی اجتماعی انسانها دارد، انسان ها از اولین روزهای تمدن در تلاش بوده اند تا با تبلیغات سایر افراد را تشویق به خرید محصولات خود کنند. با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت بشر روش های تبلیغات نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده اند.

آگهی به مطالبی گفته می شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می گردد. این روزها آگهی ها در انواع مختلف و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، در مجلات و روزنامه ها به صورت چاپی، در تلویزیون به صورت تصویری و در سال های اخیر در فضای مجازی به روش های جدیدتر و مدرن تر.

تبلیغات اینترنتی را بیشتر بشناسید/////گزارش

حتمآ پس از سال ها استفاده از اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی متوجه تبلیغات مختلف و بسیار در سایت های گوناگون شده اید، تبلیغاتی که دیگر این روزها به کلی جای روش های گذشته را گرفته اند و خود باعث به وجود آمدن شرکت های عظیم چند میلیاردی شده اند.

با آغاز به کار سایت های اینترنتی در دهه 90 و رشد ناگهانی فضای اینترنت، تبلیغات در دنیای مجازی نیز به سرعت به شهرت بالایی دست یافت. در اوایل هزاره سوم میلادی شرکت های بزرگ بسیاری به منظور کنترل و کسب درآمد از تبلیغات اینترنتی به وجود آمدند. گوگل یکی از این شرکت ها بود که توانست با شخصی سازی تبلیغات و نشان دادن محصولات با توجه به هر کاربر انقلابی در این صنعت ایجاد کند.

سهم هزینه های  تبلیغات در بازار جهانی از سال 1925 تقریبآ ثابت باقی مانده است و تنها محل هزینه شدن آن تغییر کرده است. تبلیغات در سال های 1920 تا 1950 بیشتر در روزنامه ها و مجلات انجام می شد اما پس از ورود تلویزیون به خانه ها صنعت تبلیغات نیز رادیویی و تصویری شد.

تبلیغات اینترنتی را بیشتر بشناسید/////گزارش

در سال 2011 تبلیغات اینترنتی در کشور آمریکا از تبلیغات تلویزیونی سبقت گرفتند. درآمد تبلیغات اینترنتی در سال 2013 نیز به 42.8 میلیارد دلار رسید، افزایشی 17 درصدی نسبت به درآمد 36.57 میلیارد دلاری سال 2012.

تبلیغات اینترنتی با اینکه در ابتدا معمولآ به شکلی بسیار ساده و تنها با استفاده از نمایش تصاویر در صفحات مختلف مورد استفاده قرار می گرفت در سال های اخیر شاهده تغییرات بسیاری بوده است و وارد زمینه هایی از جمله تبلیغات تصویری اینترنتی نیز شده است.

انواع روش های تبلیغاتی

تبلیغات ایمیلی
به دلیل گستردگی اینترنت و امکان ارسال تبلیغات به صورت لحظه ای، تبلیغات ایمیلی در ابتدای آغاز به کار این صنعت شهرت بسیاری داشت. با گذشت زمان و افزایش تعداد ایمیل های تبلیغاتی شرکت های بزرگ آن ها را به عنوان "اسپم" یا هرزنامه فیلتر کردند و از گسترش آن ها تا حد امکان جلوگیری کردند.

تبلیغات بنری
معمول ترین روش تبلیغات که به عنوان قابل قبول ترین راه نیز شناخته می شود. در این روش سایت های مختلف با اختصاص دادن بخشی از صفحات خود تصاویر مختلف از شرکت های تبلیغ کننده را برای نمایش بازدیدکنندگان قرار می دهند.

تبلیغات متنی
ساده ترین روش تبلیغاتی که در آن سایت ها تنها با نمایش خطوط تبلیغاتی سعی می کنند تا کاربران را به کلیک بر تبلیغات ترغیب کنند.

تبلیغات اینترنتی را بیشتر بشناسید/////گزارش

تبلیغات ویدیویی

روش تبلیغاتی نسبتآ جدیدی که در سال های اخیر با افزایش قابل توجه سرعت اینترنت شهرت یافته است و توسط شرکت های بسیاری استفاده می شود. این روش معمولآ به این شکل اجرا می شود که درآن کاربران قبل از مشاهده هر ویدیو در فضای مجازی باید به تماشای یک تبلیغ بپردازند.


در سال های اخیر تبلیغات اینترنتی در ایران نیز توانسته اند به موفقیت قابل توجهی دست یابند و شرکت های بسیاری در حال حاضر فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند. شرکت های بسیاری نیز با هدف مدیریت تبلیغات ایجاد شده اند اما متاسفانه آزادی بسیاری از سایت ها در زمینه جذب تبلیغات باعث شده تا بسیاری از آن با استفاده از تبلیغات پاپ آپ و اسپم مانند بسیاری از کاربران را آزرده کنند.
در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیت‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار است از آن جمله می‌توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه‌روزی، ارسال و نگهداری و بروز رسانی آسان، قابلیت اندازه‌گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد.

هزینه تبلیغات در فضای مجازی نیز به مقدار قابل توجهی کمتر از هزینه تبلیغات سنتی است چرا که شما تبلیغات خود را در معرض دید کاربران بسیار بیشتری قرار می دهید. این امر درمورد شرکتهایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند مصداق بارزتری خواهد داشت.




گزارش : علی عبدالهی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار