دیدار جان کری و وانگ ئی در پکن

وزیران خارجه چین و آمریکا در دیداری، درباره مسئله هسته‌ای ایران و موضوعات دیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزیران امور خارجه چین و آمریکا بامداد چهارشنبه در پکن دیدار کردند. 

وانگ ئی در این دیدار اعلام کرد چین خواهان تبادل نظر با آمریکا در همه زمینه‌ها با هدف افزایش درک متقابل دو کشور است. 

وی افزود چین و آمریکا به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و بزرگ‌ترین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته باید برای اجماع بر سر بسیاری از مسائل تلاش کنند. 

وی از دو طرف خواست برای اجرای هر چه بیشتر نتایج مهم سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به آمریکا در ماه سپتامبر به منظور پیشبرد مناسبات دو کشور در مسیری صحیح تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه چین همچنین ابراز امیدواری کرد سفر کری به این کشور تقویت هرچه بیشتر اعتماد دوجانبه و کمرنگ شدن تردید‌ها را بین دو کشور به دنبال داشته باشد تا بنیان خوبی برای مناسبات دو طرف در سال ۲۰۱۶ بنا نهاده شود. 

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز اعلام کرد چین و آمریکا توانسته‌اند به سطح جدیدی از همکاری بر سر برخی مسائل از جمله مسئله هسته‌ای ایران، تغییرات آب و هوایی، اوضاع افغانستان و ابولا دست یابند. 

وی افزود دو طرف مسائل مهمی همچون مسئله هسته‌ای کره شمالی و دریای چین جنوبی را پیش رو دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد. 

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، به دعوت وانگ ئی، همتای چینی خود، در چارچوب سفری دو روزه که از روز سه شنبه آغاز شد به پکن سفر کرده است. 

قرار است وی با دیپلمات‌ها و مقامات بلندپایه چین دیدار کند و مسائل مربوط به مناسبات دوجانبه محور گفتگوهای دو طرف خواهد بود. 

جان کری پیش از سفر به چین، به لائوس و کامبوج سفر کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار