کاهش رشد اقتصاد کره جنوبی در ماه‌های پایانی سال 2015

علی‌رغم تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت کره جنوبی اقتصاد این کشور در سال 2015 با کاهش رشد روبرو بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «مارکت واچ»، رشد اقتصاد کره جنوبی در چهار ماهه پایانی سال 2015 به شدت کاهش یافت و بانک مرکزی این کشور را برای در نظر گرفتن تسهیلات بیشتر تحت فشار قرار داد. کاهش رشد اقتصادی کره که از پنج سال پیش آغاز شد و در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر به اوج خود رسید حاکی از آن است که اقدامات حمایتی دولت که در ابتدای سال 2015 برای پشتیبانی از اقتصاد در نظر گرفته شده بود با بالا رفتن سرعت صادرات در شش سال گذشته، تأثیر خود را از دست داده است.

آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی کره جنوبی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ساخت و ساز در چهار ماه پایانی سال به دنبال رکود در بازار مسکن به طور چشمگیری کاهش یافته است. بازار مسکن توانسته بود بوسیله قوانین آسان برای وام و اعتبارات ارزان، اقتصاد کره را به خوبی حمایت کند.

اقتصاد کره جنوبی در سال 2015 به طور کلی 2.6 درصد رشد داشته است که در مقایسه با سال پیش از آن، 2014 با رشد 3.3 درصدی، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. «وای هولئونگ،» اقتصاددان مؤسسه «بارکلیز،» در این خصوص گفت: این کاهش در حرکت رو به جلوی اقتصادِ کره، چشمگیر است و سبب تعجب سیاستمدارن این کشور شده است. وی در ادامه خاطر نشان کرد: کاهش رشد در چهار ماهه پایانی سال از کاهش تقاضا در بازار حکایت دارد و نشان از بی‌تأثیر بودن اقدامات اتخاذ شده برای افزایش مصرف است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار