مشهد؛

کارت های آمایش اتباع و مهاجرین خارجی تمدید می شود

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در حاشیه بازدید 250 نفر از دانشجویان و نخبگان پناهنده در مناطق مرزی ، از تمدید سه ماهه کارتهای آمایش مرحله یازدهم ، اتباع خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عجمی با اشاره به اینکه اعتبار حک شده بر روی کارت های آمایش مرحله دهم اتباع خارجی تا 30 بهمن ماه بوده است ، افزود : اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعتبار این کارت ها را تا 30 اردیبهشت ماه به مدت سه ماه تمدید کرد.

وی تصریح کرد : در این میان سایر خدماتی که به اتباع خارجی ساکن در استان داده می شود بر مبنای اعتبار کارت های آمایش می باشد که از جمله این خدمات صدور کارت اشتغال این اتباع است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان با اشاره به برگزاری سومین مرحله جشنواره افغانستان شناسی گفت : 250 نفر از دانشجویان و نخبگان پناهنده از دانشگاه های سراسر کشور از گمرک دوغارون ، نقطه صفر مرزی و امکانات آموزشی و بهداشتی در بزرگترین و مجهزترین مهمانشهر اتباع و مهاجرین خارجی شرق کشور در تربت جام بازدید کردند.

در ادامه معاون اداره کل اتباع وزارت کشور اظهار داشت : هدف از برگزاری جشنواره افغانستان شناسی معرفی فرهنگ و تاریخ کشور افغانستان به نسل جدید پناهندگان افغانی می باشد که رابطه آنها با فرهنگ کشورشان گسسته نشود.

حجت الاسلام صالحی افزود : جشنواره افغانستان شناسی از سه بخش افغانستان شناسی ، آشنایی دانشجویان با تاریخ ، جغرافیا و آداب رسوم کشور افغانستان و بخش ورزشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد : تلاش داریم توان علمی پناهندگان را افزایش دهیم تا بتوانند در سازندگی افغانستان و بازگشت پناهندگان نقش ایفا کنند.

معاون اداره کل اتباع وزارت کشور تأکید کرد : اگر افغانستان ساخته بشود امنیت در آنجا برقرار می شود .

در ادامه فرماندار تربت جام نیز گفت : یکی از مهمترین و اصولی ترین سیاست های وزارت کشور فراهم کردن زمینه بازگشت عزتمندانه پناهندگان به موطن پدری خودشان است.

رستمی اذعان داشت : بایستی زمینه های آشنایی پناهندگان با تاریخ و جغرافیا کشور افغانستان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.