زاهدان ؛

نجات 25 کشتی از کشورهای مختلف از چنگ دزدان دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران : در هشت سال گذشته نیروی دریایی 3 هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده و 25 کشتی از کشورهای مختلف را از چنگ دزدان دریایی نجات داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از  زاهدان .،فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : فراهم کردن تردد امن برای کشتی‌های تجاری کشورمان از مأموریت‌های نیروی دریایی است.

امیر سیاری با اشاره به اهمیت شمال اقیانوس هند برای ترانزیت کالا و انرژی، افزود : اقیانوس هند برای ما همانند سایر کشورهای بسیار اهمیت دارد، بنابراین امنیت این منطقه باید برقرار باشد زیرا در غیر این صورت دزدی دریایی نیز در این منطقه رخ خواهد داد

وی با اشاره به اینکه نیروهای ما برقرار کننده امنیت در خلیج فارس، دریای عمان، و تنگه هرمز هستند تصریح کرد : حضور ما در آب های آزاد یعنی قدرت و اقتدار و این چیزی است که ملت ایران می خواهد

وی خاطرنشان کرد : ما اکنون انواع زیردریایی ها را با در نظر گرفتن نیازهای خود تولید می کنیم و علاوه بر این انواع موشک اندازها را تولید کرده ایم که نشان دهنده اقتدار ملت ایران است .

وی ادامه داد: هم اکنون زیردریایی هایی در اختیار داریم که در عمق دریا حضور دارند و این قدر ت و توان دریایی از افتخارات نظامی ماست .

وی عنوان کرد :افزایش قدرت نظامی به این معنی نیست که در صدد تجاوز به دیگران هستیم، بلکه هدف ما تقویت توان دفاعی است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.