سردار مومنی خبر داد

آماده باش 250 هزار مامور برای تامین امنیت انتخابات/ افزایش نرخ تخلفات رانندگی از نیمه دوم اسفندماه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: برای تامین امنیت در انتخابات حدود 250 هزار مامور پلیس پیش بینی شده است.

سردار مومنی: آماده باش 250 هزار پلیس برای تامین امنیت انتخابات
به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور امروز در نشست خبری پلیس که در سالن فجر ستاد فرماندهی برگزار شد، در خصوص تامین امنیت انتخابات گفت: در این خصوص ظرفیت 250 هزار نفری از کارکنان نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: برای تأمین امنیت انتخابات برنامه ریزی هایی با 250 هزار تن از افراد نیروی انتظامی انجام شده است تا انتخابات ایمن برای افراد جامعه فراهم سازیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه تصریح کرد: برای ایام دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن و همچنین چهارشنبه پایان سال برنامه هایی را برای ارتقای امنیت در نظر گرفته اند.

سردار مومنی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون کشفیات مواد مخدر 20 درصد افزایش و سرقت های خُرد و کلان کاهش داشته است البته گفتنی است که تعداد شهدا و مجروحان عملیاتی نیز تا 40 درصد کاهش یافته است.

**افزایش نرخ تخلفات راهنمایی و رانندگی از نیمه دوم اسفندماه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص افزایش تخلفات راهنمایی و رانندگی و زمان اجرایی شدن آنها، گفت: طبق مصوبه هیئت دولت از 170 کد تخلف راهنمایی و رانندگی نرخ 40 نوع از تخلفات افزایشی بین 50 تا 100 درصدی را داشته که بعد از درج در روزنامه رسمی لازم الاجرا خواهد بود. 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مجری قانون است، تصریح کرد: بعد از اجرای مقدماتی چون تغییر سیستم ها، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردم از نیمه دوم اسفندماه اجرای افزایش تخلفات شروع خواهد شد.

**نتایج تشکیل قرارگاه جهادی آموزش  

سردارمومنی در خصوص نتایج قرارگاه جهادی آموزش، گفت: از ابتدای سال قرارگاه جهادی آموزش در نیروی انتظامی شروع به کار کرده که از همان روز آغازین خود که با هدف ارتقا مهارت فردی و سازمانی نیروی انتظامی شروع به کار کرده و تا پایان سال 96 پابرجا خواهد بود.

وی تصریح کرد:در پی تشکیل قرارگاه آموزش شاهد ارتقا ماموریت ها و مهارت های فردی و سازمانی چون بروز رسمی تجهیزات در مراکز پلیس و مراکز تشخیص علمی جرم بوده‌ایم. 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: با اینکه مدت کوتاهی از شروع به کار این قرارگاه جهادی می‌گذرد، اما شاهد نتایجی چون کاهش سرقت‌های خرد و کلان، افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر و کاهش 40 درصدی مجموعه شهید مجروح و فوتی عملیاتی به رقم افزایش سرقت و کشفیات مواد مخدر بوده ایم.

** قرارگاه تامین امنیت انتخابات آغاز به کار کرده است

سردارمومنی با بیان اینکه برای نخستین بار شاهد برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سطح کشور هستیم، گفت: جهت برقراری امنیت کامل قرارگاه تأمین انتخابات با حضور 250 هزار تن از نیروهای انتظامی و پلیس تخصصی شروع به کار کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار