وقتی محدوده‌ی آدرس‌های IP گوگل به سرقت می‌رود!

این پروتکل براساسِ ارتبط بین AS کار می‌کند و در آن هر AS محدوده‌ی آدرس‌های آی‌پی که به آن‌ها دست‌رسی فیزیکی دارد را اعلام می‌کند و به این ترتیب همسایگان AS و سپس سایر ASهای سراسر دنیا متوجه می‌شوند که هر محدوده‌ی آدرس آ‌ی‌پی متعلق به کدام AS است.

وقتی محدوده‌ی آدرس‌های IP گوگل به سرقت می‌رود!به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از حملاتی علیه پروتکل BGP قابل انجام است حملات BGP Hijacking یا سرقت BGP است. در این نوع حمله، یک AS بدخواه (به صورت عمدی یا سهوی) محدوده‌ی آدرس آی‌پی که به آن دست‌رسی ندارد را به همسایه‌های خود اعلام (یا به اصطلاح Advertise) می‌کند و در مدت کوتاهی (چند ثانیه) همه‌ی گره‌های شبکه ارتباط این AS با محدوده‌ی آدرس آی‌پی را ثبت می‌کنند و در نتیجه مسیریابی شبکه دچار اختلال می‌شود.

با این مقدمات می‌توان متوجه خطر حمله‌ی سرقت BGP شد و حالا تصور کنید آدرس‌های آی‌پی به سرقت رفته متعلق به گوگل باشد!

به گزارش BGPMon که یک پروژه‌ی متن‌باز برای پایش مسیرهای BGP است، روز ۲۱ ژانویه و در ساعت ۱۳:۲۵، یک AS با شماره‌ی ۳۴۳۲۹ محدوده‌ی آی‌پی ۸.۸.۸.۰/۲۴ که متعلق به گوگل است را اعلام کرده است؛ درحالی‌ که این محدوده متعلق به شرکت گوگل است که شماره‌ی AS آن عددِ ۱۵۱۶۹ است.

به این ترتیب برخی کاربران برای مدت کوتاهی برای اتصال با گوگل دچار مشکل شده‌اند؛ این مشکل چند دقیقه بیش‌تر دوام نداشته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار