اردبیل؛

معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل در بخش گردشگری

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ ظرفیت های استان اردبیل در بخش گردشگری معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  اردبیل؛ عسگر سنگی در نشست با فعالان حوزه گردشگری در اردبیل اظهار داشت: توسعه اقتصادی کشور در گرو افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی بوده و اهداف توسعه اقتصادی نیز بر روی مباحثی چون افزایش ثروت، رفاه مردم جامعه و ریشه ‌کنی فقر، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار متمرکز شده است.

وی گفت: با نگاه به بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعت، خدمات و کشاورزی می‌توان متوجه شد که در کشورهای توسعه یافته، بخش خدمات در اقتصاد آنها از سایر بخش‌ها رشد و قوت بیشتری یافته و این درحالی است که اقتصاد استان ما برخلاف این تفکر، بیشتر بر بخش توسعه کشاورزی و صنعت تکیه کرده است.

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر نیز بخش غالب اقتصاد جهانی را خدمات تشکیل می‌دهد، افزود: نزدیک به 70 درصد تولید ناخالص ملی و بیش از 60 درصد فرصت‌های اشتغال در کشورهای پیشرفته از بخش خدمات تأمین می‌شود.

سنگی از جمله مزیت‌های گردشگری استان به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، سبلان به عنوان یکی از هفت قطب گردشگری کشور، توانمندی‌های گردشگری زمستانی استان، اقلیم مناسب و تنوع آب و هوایی، داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و ظرفیت گردشگری سلامت، جاذبه‌های فرهنگ عشایری، صنایع دستی متنوع و قابل عرضه در سطح بین‌المللی و تاسیسات متنوع گردشگری از نظر اقامت، آب درمانی و تفریحی عنوان کرد.

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر میراث فرهنگی و اکوتوریست دو مزیت ویژه گردشگری استان اردبیل است که در سایر استان‌ها و حتی کشورهای رقیب مشابه آن وجود ندارد.

وی از جمله راهبردهای توسعه معاونت سرمایه‌گذاری به تهیه پکیچ‌های سرمایه‌گذاری برای معرفی قابلیت‌های بخش گردشگری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تشویق و حمایت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران، بررسی و بازنگری فرآیند سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به منظور تسهیل مقررات، جلب مشارکت، همراهی و تقویت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل زیرساخت‌های توسعه گردشگری در شهرستان‌ها و توجه به مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف برای توسعه و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.