تبریز؛

بهره برداری از یک واحد گاوداری پرواری صنعتی و یک واحد پرورش ماهی در دهه فجر در چاراویماق

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: یک واحد گاوداری پرواری صنعتی و یک واحد پرورش ماهی در ایام ا... مبارک دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمدی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر افزود: این طرحها شامل یک واحد پرورش ماهی سردآبی ( قزل آلا) با ظرفیت 20 تن در روستای پیک و یک طرح گاوداری شرکت تعاونی 8613 آذر دشت چاراویماق با ظرفیت 100 راس گوساله پرواری دو رگه در روستای میرزا بیگ کندی از توابع این شهرستان می باشند.

وی گفت: برای این طرحها در مجموع 6 هزار و 400 میلیون ریال هزینه گردیده که 3 هزار و 400 میلیون ریال از اعتبارات طرح توسعه کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی و با همکاری بانک توسعه تعاون برای یک واحد گاوداری پرواری 100 راسی و 3 هزار میلیون ریال نیز برای احداث یک واحد پرورش ماهی سردآبی 20 تنی بصورت هزینه شخصی پرداخت شده است.

احمدی افزود: با بهره برداری از این طرحها در مجموع برای 6 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی در پایان به اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها راه حل برای مقابله با بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، بخصوص در شهرستان چاراویماق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می باشد و امید است دولت محترم نیز با اتخاذ تدابیر پسا برجامی، قدمهای موثری در رفع موانع پیشروی توسعه بخش کشاورزی بردارد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.