مشهد؛

سرقت ادبی بی قانونی است

کارگاه آموزشی حقوق ارتباطات جمعی با موضوع دانستنی‌های عمومی حقوق و جزا در حوزه روابط عمومی و رسانه در سطح خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی، گفت: این پنجمین کارگاه آموزشی است که برای اولین بار در سطح استان، مختص مدیران روابط عمومی کلیه دستگاههای اجرایی، مدیران رسانه و خبرنگاران استان در حوزه روابط عمومی و رسانه به مدت یک روزه برگزار شد.

عباس شیخ الاسلامی با اشاره به حقوق و قوانین روابط عمومی و رسانه، افزود: تاکنون چنین مبحثی در سطح کشور نداشتیم و امیداوریم که مبحث حقوق ارتباطات جمعی به عنوان یک رشته در دانشگاههای سراسر کشور ایجاد شود تا تمامی اصحاب رسانه و مسوولان روابط عمومی از قوانین و حقوقهایی که برای آنها تعیین شده بهره‌مند گردند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسه برای ترساندن مسوولان روابط عمومی و اصحاب رسانه نیست، تصریح کرد: در کشور ما کارکردن در روابط عمومی و رسانه بسیار سخت است زیرا خیلی از فرهنگ‌ها برای جامعه شفاف سازی نشده و یک نوع ممنوعیت به حساب می‌آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اشاره به اینکه سرقت ادبی یک نوع بی قانونی است، خاطرنشان کرد: در استنادها و ماده‌های قانونی که درج شده است هر رسانه‌ای مطلبی را بدون درج منبع خبری به نام خود ثبت کند یک نوع سرقت ادبی و جرم محسوب می‌شود که متاسفانه هنوز در جامعه ما خیلی مباحث جا نیفتاده و باعث اختلافات بسیار زیادی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.