کوچک‌زاده طی تذکر شفاهی؛

ارائه 30 حکم در قالب برنامه ششم دروغی بیش نیست/ دولت قصد دارد کشور را به امید برجام اداره کند

یک عضو مجمع نمایندگان مردم تهران به لایحه برنامه ششم از سوی دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران طی تذکر شفاهی به ماده 84 آئین‌نامه داخلی مجلس، به کاهش مواد لایحه برنامه ششم از سوی دولت به مجلس انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه لوایح برنامه‌های توسعه‌ای ادوار گذشته در اختیار نمایندگان است، افزود: برنامه سوم توسعه 199 ماده در 24 فصل، برنامه چهارم توسعه 161 ماده در 15 فصل و همچنین برنامه ششم توسعه 235 ماده در 9 فصل است که در حال حاضر دولت در قالب برنامه ششم لایحه احکام مورد نیاز برای اجرای برنامه ششم را به مجلس ارائه کرده است، نه لایحه برنامه ششم.

کوچک‌زاده خطاب به ریاست جلسه علنی مجلس گفت: جناب آقای ابوترابی، برنامه مذکور برنامه ششم نیست، چرا که در این برنامه به هیچ‌وجه به تکالیف دولت در رابطه با اشتغال به امور اجتماعی اشاره نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: دولت قصد دارد که کشور را با بی‌برنامگی و فقط به امید برجام اداره کند و به خاطر همین است که میلیاردها تومان را برای بهبود اوضاع دریاچه ارومیه تخصیص می‌دهد و نتایجی از بهبود اوضاع مشاهده نمی‌شود.

کوچک‌زاده ادامه داد: بنده در شرایط فعلی تذکرم به هیئت رئیسه مجلس است که چرا باید با وجود ارائه نامطلوب برنامه ششم از سوی دولت این برنامه را از دولت تحویل می‌گیرد و به عنوان برنامه در مجلس چاپ و مراحل رسیدگی آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت قصد دارد کشور را با سلایق خود اداره کند، تاکید کرد: کسانی که به کرات فریاد می‌زدند و می‌خواستند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احیاء شود، در حال حاضر 30 عدد حکم را در قالب برنامه ششم به مجلس ارائه کرده‌اند که دروغی است به ملت. 

در ادامه محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در واکنش به اظهارات کوچک‌زاده گفت: متن پیشنهادی دولت قطعا در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لذا مانعی نیست که سایر نمایندگان اگر همچون شما به این برنامه نقد داشتند در کمیسیون‌های مربوطه خود تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: در حال حاضر مجرای مدنظر پیش‌بینی شده و مجلس طبق آن عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجمع ، نمایندگان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار