اردبیل؛

اختصاص رتبه برتر کشوری نخبه پروری به دانشگاه محقق اردبیلی

معاون اجرایی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با تربیت دانشجویان نخبه رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گرو ه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد یوسفیان دارانی در جلسه بررسی اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه نخبه‌پروری اظهار داشت: دانشگاه محقق اردبیلی با تربیت دانشجویان نخبه رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری دو دانشجو از دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان پژوهشگران برتر کشور انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، عباس نجاتی و حسین شایقی از اعضای هیئت علمی گروه ریاضی و برق دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان پژوهشگران و دانشمندان استان اردبیل منتخب شده‌اند.

معاون اجرایی دانشگاه محقق استان اردبیل با تشریح اینکه پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز نیز بر اساس فعالیت 10 سال اخیر پژوهشگران به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد، افزود: این پایگاه هر دو ماه یکبار و بر اساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل روزآمد می‌شود که طی این روزآمد دانشجویان برتر و نخبه کشور را معرفی و از وضعیت تحصیل آن‌ها حمایت می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس پژوهشگرانی که بر اساس مقالات چاپ شده خود بالاترین استناد را داشته‌اند مرتب‌سازی و سپس یک درصد برتر در حوزه های موضوعی مختلف انتخاب و به عنوان نخبگان برتر در نظر گرفته می شوند.

یوسفیان دارانی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیل در راستای نخبه‌پروری و تربیت دانشجویان نخبه رتبه شاخصی را به خود اختصاص داده است که در این زمینه باید از این دانشگاه قدردانی مطلوبی از سوی مسئولان کشوری و استانی انجام گیرد.

معاون اجرایی دانشگاه محقق استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: در حال‌حاضر دانشگاه محقق اردبیلی 40 رشته در مقطع دکتری، 84 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی به دانشجویان خود دروس اختصاصی و عمومی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.