قزوین ؛

کاشت بادام کوهی در ارتفاعات پیغمبر کوه آبیک

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آبیک از کاشت بادام کوهی به همت اداره حفاظت محیط زیست و هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان در ارتفاعات پیغمبر کوه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛محمد رمضانی  گفت: به مناسبت هفته هوای پاک، بیش از 200 اصله کوپه بادام کوهی از سوی کوهنوردان، محیط‌بانان اداره محیط زیست شهرستان آبیک و تنی چند از دوستداران طبیعت روستای زیاران در ارتفاعات پیغمبرکوه این شهرستان کاشته شد.

وی افزود: 32 نفر از کوهنوردان و دوستداران طبیعت در کاشت بیش از 200 کوپه بادام کوهی در ارتفاعات پیغمبر کوه شهر آبیک شرکت کردند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان آبیک ادامه داد: چرای بی‌رویه دام سبب شده است پوشش گیاهی ارتفاعات پیغمبر کوه شهر آبیک از بین برود.

رمضانی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود زمانی که به ارتفاعات می‌روند از آسیب رساندن به پوشش گیاهی و همچنین چرای بی‌رویه دام در این مناطق پرهیز کنند.

وی یادآور شد: کوهنوردان و دوستداران طبیعت این آمادگی را دارند که با همکاری با مسئولان حفاظت محیط زیست در راستای حفاظت از محیط زیست گام‌های مؤثری بردارند.

گفتنی است، کوهنوردان و دوستداران طبیعت به ارتفاعات بالا پیغمبر کوه شهر آبیک نیز صعود داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.