ایران محدودترین کشور از لحاظ تخت بیمارستانی در منطقه است

معاون در‌مان وزارت بهداشت گفت: ایران محدودترین کشور از لحاظ اندکس تخت بیمارستانی در منطقه با حدود 1.5 تا 1.6 تخت به ازای 1000 نفر جمعیت است.

محمدآقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه باید مدیریت و تضمین لازم توسط دولت برای ورود سرمایه اتفاق بیافتد، گفت: در حال حاضر اندکس تخت بیمارستانی 1.5 تا 1.6 به ازای هر 1000 جمعیت است در واقع ایران محروم‌ترین و محدودترین کشور از لحاظ توسعه تخت بیمارستانی در منطقه خاورمیانه است و در مقایسه با آمار جهانی شرایط بسیار جدی‌تر‌ می‌باشد.

وی افزود: از دلایل محرومیت مردم از تخت بیمارستانی، سیاست‌های ضد توسعه‌ای گذشته برای حوزه سلامت است باید با یک افق جدید به این مسئله نگاه کنیم چرا که مردم ایران لیاقت بیش از این را دارند که مجبور باشند برای بستری روزها و یا ماهها در صف انتظار باشند. 

وی در ادامه گفت: حدود 120 هزار تخت بیمارستانی داریم که معادل آن و حدود 115 هزار تخت تا پایان سال 94 نیاز داریم، بنابراین وزارت بهداشت در طی یک سال حدود 5 بسته سرمایه گذاری در حوزه ساخت بیمارستان‌های جدید، مراکز درمانی سرطان، آزمایشگاه‌های تخصصی پزشکی، مراکز تصویر برداری و دیالیز طراحی کرد که این بسته‌های سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری مشخص و در نقاط مشخص می‌باشند. 

آقاجانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسته‌های سرمایه گذاری، روش‌های نوین سرمایه گذاری، انواع مدل‌های مشارکت اقتصادی در وزارت بهداشت طراحی شده و یا در حال طراحی است که بدون کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دولت و مجلس این تلاش‌ها به نتیجه واقعی و مورد انتظار نمی‌رسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار