ضریب امنیتی مطلوب بر فراز آسمان دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: از نظر امنیتی دانشگاه‌ها در موقعیت خوب و مطلوبی قرار دارند و نگرانی درباره تشکیل کارگروه حفظ امنیت در ایام انتخابات نداریم

دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از آنجا که نقش دانشگاهیان در عرصه‌های حساس کشور بسیار بارز و برجسته است تلاش می‌کنیم مشارکتی آگاهانه و پرشور در انتخابات را داشته باشیم. مجموعه وزارت علوم و مسئولین دانشگاه‌ها تلاش دارند زمینه گفتگو، تبادل نظر و بحث و بررسی و همدلی در زمینه انتخابات تقویت شود. 

وی بیان کرد: اصولی را به دانشگاه‌ها اعلام کردیم که در چهارچوب قوانین و ضوابط، فعالیت گرو‌ها و تشکل‌ها و سلایق مختلف در دانشگاه‌ها فراهم شود و مهم‌ترین نکته این است که مبنای کار قانون و قانونمندی است که مشخصا با نظارت هیئت‌های نظارت دانشگاه، این برنامه‌ها به خوبی برگزار خواهد شد. 

وی در خصوص کارگروه حفظ امنیت دانشگاه‌ها در ایام انتخابات تصریح کرد: ما معتقدیم از نظر امنیتی در دانشگاه‌ها و جامعه، شرایط بسیار خوبی را داریم و دانشگاه‌ها محیط‌های قانونمند و امن و آرام هستند کما اینکه جامعه ما از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است بنابراین نگرانی‌ در این خصوص نداریم که بخواهیم کارگروه خاصی را تشکیل دهیم. 

هاشمی عنوان کرد: مورد تایید ما این است که همواره قانون مبنای عمل باشد. اگر همگان به قانون عمل کنند و قانون شکنی نکنند و براساس سلیقه خود قانون و ضوابط را زیر پا نگذارند مطمئنا یک انتخابات باشکوه و هم یک مشارکت آگاهانه‌ خواهیم داشت و قطعا دانشگاه‌ها در ترویج قانون، قانونمندی، مشارکت فعال و آگاهانه پیش قدم خواهند بود. 

 وی خاطر نشان کرد: همچنین دانشگاه‌ها باید برای ارائه دیدگاه‌های مختلف و به ویژه گفتگوهایی که در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی مورد توجه ویژه است، فرصتی مناسب را فراهم کنند تا با مشارکت دانشگاهیان در انتخابات، انتخاباتی موفق، اثرگذار و زمینه ساز شکل گیری یک مجلس برجسته را داشته باشیم و به همین دلیل از همکارانمان تقاضا کرده‌ایم که حداکثر اهتمام را در این امر داشته باشند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار