برنامه وزارت کشور برای ارتقای 20 درصدی فرآیند انتخابات الکترونیک/

مقیمی: یک سوم رأی گیری در انتخابات به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد

معاون سیاسی وزارت کشور، با بیان اینکه یک سوم فرآیند رأی گیری در انتخابات اسفند ماه به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، گفت: در دوره قبل سه و نیم درصد از فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شد و برنامه وزارت کشور برای انتخابات اسفند ماه ارتقا این میزان به بیست درصد است.

به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیک مجلس گفت: وزارت کشور برای برگزاری بخشی از انتخابات اسفند ماه به صورت الکترونیکی مصمم بوده و بر اساس قانون انتخابات، وزارت کشور مکلف به برگزاری انتخابات از طریق الکترونیکی است.

معاون سیاسی وزارت کشور، ادامه داد: در این مرحله از انتخابات هم سخت افزار و هم نرم افزار از نظر کیفیت و کارآیی ارتقا چشمگیری پیدا کرده است، البته درباره بررسی و تأیید کیفیت دستگاه اخذ رأی الکترونیک، بین وزارت کشور و شورای نگهبان تفاهم شد، که سه مرجع این مسائل را رسیدگی و بررسی کنند؛ حال در شرایط کنونی دو مرجع کیفیت و کارآیی دستگاه ها را تأیید و تنها یک مرجع ایراداتی جزئی را نسبت به این موضوع گرفته بود، که ما در حال رفع آن ها هستیم.

وی با اعلام اینکه یک سوم فرآیند رأی گیری در انتخابات اسفند ماه به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، گفت: درباره مناطق و شهرهای برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز قرار است که جلسه ای با شورای نگهبان برای تعیین تکلیف این موضوع و انتخابات حوزه ها برگزار شود.

مقیمی با اعلام اینکه الکترونیکی شدن انتخابات در دوره قبلی انتخابات نیز اجرایی شده بود، افزود: البته در دوره قبل سه و نیم درصد از فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شد و برنامه وزارت کشور برای انتخابات اسفند ماه ارتقا این میزان به بیست درصد است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.